همشهری آنلاین: حسین فاطمی، همایون محمودی و لکس دروینسکی از آلمان سه جایزه ویژه ۱۰ هزار یورویی نخستین جایزه جهانی بیداری را به خود اختصاص دادند.

پوستر تجسمی

به گزارش فارس،‌ جایزه جهانی بیداری شب گذشته با معرفی برگزیدگان در سه بخش کاریکاتور، پوستر و عکس در موزه هنرهای معاصر تهران به کار خود خاتمه داد.

این مراسم با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدباقر خرمشاد رئیس  اسلامی، علی عسگری رئیس جایزه جهانی بیداری و معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات، محسن مومنی‌شریف؛ رئیس حوزه هنری و جمعی از هنرمندان ایرانی از جمله ابراهیم حقیقی، بهرام عظیمی، کامبیز درم‌بخش، مسعود اسداللهی، مسعود شجاعی طباطبایی و همچنین داوران و میهمانان خارجی این جایزه جهانی شامل شهیدالعالم، میشل ستبون، الکساندر فالدین، پکا لوری و... در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

در بخش پوستر، لکسی دروینسکی از آلمان جایزه ویژه 10 هزار یورویی را از آن خود کرد، سعید شیخ بیگلو و مرتضی رحمتی از ایران، سباستین کوبی‌کا و آدام کاسا از لهستان نیز جوایز 2500 یورویی این دوره را از آن خود کردند.

در بخش عکس، حسین فاطمی صاحب جایزه ویژه ده هزار یورویی شد و محمود بازدار از ایران، دیوید متونت لئونه از ایتالیا، اشلی گیلبرسون از آمریکا و ایور پریکت از انگلیس نیز جوایز 2500 یورویی را به خانه بردند.

در بخش کاریکاتور هم همایون محمودی به جایزه ویژه ده هزار یورویی دست یافت و علی میرایی و محسن اسدی از ایران، گالیم بروانبایف از قزاقستان و آرمن هامونانگان از اندونزی هم جوایز 2500 یورویی را از آن خود کردند.

نمایشگاه نخستین جایزه بیداری در سه بخش عکس،‌ پوستر و کاریکاتور تا پایان خردادماه تمدید شده است و علاقمندان می‌توانند از این آثار در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) دیدن کنند.

 

کد خبر 173806

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز