دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

تیم ملی ایران در دومین گام خود در آخرین مرحله انتخابی جام جهانی در شرایطی به مصاف قطر می‌رود که کارلوس کی‌روش امیدوار است با گرفتن سه امتیاز شانس صعود ایران افزایش یابد.

مرد پرتغالی پیش‌تر با اشاره مستقیم به بازی با قطر عنوان کرده بود که برای هموار شدن مسیر، سه امتیاز این مسابقه را می‌خواهد. کی‌روش درباره این مسابقه می‌گوید: «تمام بازی‌ها در راه صعود به جام جهانی شرایط خاص خود را دارند و تمام تیم‌ها از کیفیت و پتانسیل بالایی برای پیروزی برخوردار هستند. مسلما ما در بازی امروز اعتماد به نفس بالایی داریم و مطمئن هستیم که با حضور هواداران پرشورمان پیروز می‌شویم. چیزی که از اهمیت زیادی برخوردار است، این است که ما برابر قطر بهترین بازی خود را انجام دهیم.»

گرچه تیم ملی در نخستین مسابقه خود مقابل ازبکستان نمایش پرانتقادی داشت و خیلی‌ها به ترکیب اولیه تیم ملی ایراد گرفتند، اما بازیکنان تیم ملی توانستند با سه امتیاز تاشکند را ترک کنند. البته قطر هم در روز نخست مسابقه‌ها توانست لبنان را شکست دهد. عنابی‌ها امروز سومین مسابقه خود را مقابل تیم ملی انجام می‌دهند.

تیم ملی در روز دوم مسابقه‌ها استراحت داشت ولی قطر در روز دوم به کره‌جنوبی باخت تا در جدول رده‌بندی به‌دلیل تفاضل منفی دو پایین‌تر از تیم ملی در جایگاه سوم قرار بگیرد. سرمربی تیم ملی درباره قطر اضافه می‌کند: «به هیچ وجه فکر نمی‌کنیم که قطر تیم ضعیفی است و قابلیت این تیم را نادیده نخواهیم گرفت.

اتفاقا برعکس احترام زیادی هم برای این تیم قائل هستیم و فکر می‌‌کنیم که قطر با قدرت بیشتری نسبت به بازی با کره‌جنوبی به ایران می‌آید. آنها مطمئنا خوب بازی می‌کنند، اما من به بازیکنانم اعتماد کامل دارم و فکر می‌کنم که برابر قطر بازی خوبی انجام خواهیم داد.»

کارلوس کی‌روش تمرینات یک‌هفته‌ اخیر را تقریبا پشت درهای بسته برگزار کرد و خبرنگاران و تماشاگران تنها می‌توانستند 15 دقیقه ابتدایی مربوط به گرم کردن بازیکنان را تماشا کنند. کی‌روش امیدوار است نمایش متفاوتی در ورزشگاه آزادی مقابل قطر داشته باشد. البته ترکیب تیم ملی نسبت به بازی با ازبکستان تغییرات احتمالی خواهد داشت، زیرا پژمان منتظری و مجتبی جباری به‌دلیل آسیب دیدگی‌ در تیم نیستند.

در عین حال، اشکان دژاگه وضعیت آمادگی مطلوبی دارد و حضور او می‌تواند امید گلزنی تیم ملی را در این مسابقه افزایش دهد. دژاگه که در نخستین حضورش در ترکیب تیم ملی توانست دو گل به قطر بزند، بدون‌تردید امروز هم انگیزه‌های فراوانی برای گلزنی خواهد داشت.

تیم ملی در دور قبلی دو تساوی مقابل قطر به دست آورد. آیا قطر نسبت به مرحله قبل تفاوت کرده است؟ کی‌روش پاسخ این پرسش را اینگونه می‌دهد: «مسلما تفاوت‌هایی خواهد داشت. ما بازی قطر مقابل لبنان و کره‌جنوبی را دیده‌ایم و مطمئن هستیم که قطر مهره‌های لازم را برای انجام بازی خوب برابر ایران دارد.

بازی‌‌ای که در مرحله قبل با این تیم در تهران داشتیم، مربوط به گذشته است و این بار شرایط کاملا تفاوت می‌کند. در آن بازی قطر انگیزه زیادی برای پیروزی داشت، در حالی‌که ما پیش از آن صعودمان را قطعی کرده بودیم، اما در بازی امروز هر دو تیم با انگیزه زیاد رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند.»

پائولو آتوری، سرمربی قطر در آستانه دیدار تیمش برابر ایران می‌گوید: «بازی سختی برابر ایران خواهیم داشت. تیم ایران بازیکنان با‌تجربه و خوبی دارد اما به هر حال ما تلاش می‌کنیم نتیجه خوبی بگیریم. تمام تیم‌هایی که به این مرحله از رقابت‌های انتخابی رسیده‌اند برای صعود از گروهشان و راهیابی به جام جهانی امید دارند.

به هر حال فکر می‌کنم تیم ما ظرفیت لازم برای صعود به جام جهانی را داراست.» او اضافه می‌کند: «ما می‌دانیم که بازی مقابل کره‌جنوبی را باختیم و دلایل آن هم برای ما روشن است. در این باره به‌صورت خصوصی با تک‌تک بازیکنان صحبت کردیم. بی‌شک صحبت کردن درباره بازی ساده است و باید کار را در عمل نشان داد. قطر باید در عمل نشان دهد چه تیم قوی‌ای است. ما متوجه هستیم ایران بازیکنان باتجربه و خوبی‌ دارد اما تیم قطر در این دوره در حال تغییر است و در این راه طبیعتا با چالش‌هایی هم مواجه خواهد بود.»

کارلوس کی‌روش نیز عنوان می‌کند: «باز هم تکرار می‌کنم که ایمان دارم رسانه‌های ایرانی می‌توانند از هواداران برای حضور در ورزشگاه دعوت کرده و کمک کنند که بازی در حضور هواداران تیم ملی و در ورزشگاهی پر از تماشاگر برگزار شود. در ضمن پیروزی، پیروزی است و فقط سه امتیاز اهمیت دارد. وقتی که تیم شما به جام جهانی صعود کند، دیگر اهمیتی ندارد که تیمتان حملات زیاد یا بازی جنگجویانه داشته است یا نه.

بازیکنان ثابت کردند که می‌توانند این کار را تا پایان دقیقه 90 انجام دهند.» مسابقه ایران و قطر ساعت 20 در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و کره‌جنوبی نیز میزبان لبنان است.

از گروه A ازبکستان بازی ندارد، تیمی که با یک امتیاز از دومسابقه در رده چهارم قرار دارد و لبنان نیز قعر نشین جدول است؛ در حالی‌که کره‌جنوبی با یک بازی و سه امتیاز به‌دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به ایران صدرنشین است.

کد خبر 173767
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز