همشهری آنلاین: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: بزرگراه شهید زین‌الدین ـ بخش شرقی بزرگراه شهید همت ـ تا پایان شهریور به بزرگراه شهید خرازی ـ امتداد غربی بزرگراه شهید همت ـ متصل خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر مازیار حسینی ضمن بازدید روز دوشنبه خبرنگاران از روند پیشرفت احداث بزرگراه شهید خرازی با بیان این مطلب اظهار کرد : بزرگراه شهید خرازی از تقاطع بزرگراه شهید همت با بزرگراه آزادگان آغاز شده و تا وردآورد ادامه دارد که مسیری 5/14 کیلومتری است . بزرگراه شهید زین‌الدین از پل پروین تا سه راه آزمایش نیز هم زمان با بزرگراه شهید خرازی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که با افتتاح این دو بخش باقی مانده ، از سه راه آزمایش در شرق تهران تا وردآورد در غرب تهران ،شامل بزرگراه‌های زین‌الدین ،همت ،شهید خرازی به طول 50 کیلومتر و بدون چراغ قرمز از ابتدای نیمه دوم سال جاری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی با بیان این که بزرگراه شهید خرازی از بلوار پژوهش تا خیابان دارو پخش هم اکنون نقش ترافیکی خوبی را ایفا می‌کند افزود : ادامه این مسیر با توجه به تصمیم وزارت راه و شهرسازی به منظور امتداد بزرگراه شهید همت تا کرج در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت تا در حوزه شهری نیز در ایجاد این اتصال مشکلی به وجود نیاید . ادامه این بخش از بزرگراه خرازی بعد از بهره‌برداری پروژه وزارت راه و شهرسازی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ، طول بخش در حال احداث بزرگراه شهید خرازی، حد فاصل خیابان داروپخش تا وردآورد، را 2/7 کیلومتر و دارای 5 تقاطع غیر همسطح اعلام کرد و گفت: باند شمالی و جنوبی این بخش از بزرگراه به دلایلی همچون وجود دکل‌های برق از یکدیگر جدا بوده و در انتهای مسیر و در جنب پادگان شهید ناصر محمدی کنار یکدیگر قرار می‌گیرد. میزان پیشرفت احداث بزرگراه خرازی نیز در حال حاضر 85 درصد است .

حسینی افزود: فضای سبز حاشیه بزرگراه توسط منطقه 22 انجام خواهد شد همچنین با وجود اینکه تامین روشنایی معابر به عهده شهرداری نیست ، بخشی از ایجاد روشنایی این مسیر بزرگراهی را به عهده گرفته‌ایم که در نهایت به اداره برق سپرده خواهد شد.

وی در خصوص دکل‌های برق فشار قوی حاشیه بزرگراه نیز گفت: طبق قرار داد منعقد شده برخی از این دکل‌ها جا به جا خواهند شد و بخشی از آنها نیز در جای خود باقی مانده اما مرتفع خواهند شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری در ادامه گفت: با توسعه ساخت و سازهای منطقه 22 ، استفاده از این بخش بزرگراهی نیز پررنگ تر خواهد شد. منطقه 22 منطقه نمونه‌ای است که ابتدا توسعه زیرساخت ها در آن شکل گرفته و سپس توسعه شهری در حال انجام است.

حسینی در خصوص اتصال بزرگراه همت به اتوبان کرج نیز افزود:‌ وزارت راه و شهرسازی این مسیر را به سه قطعه تقسیم کرده و به احتمال بسیار در نیمه اول سال ، قطعه اول آن را به بهره‌برداری خواهند رساند.

کد خبر 173719
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز