چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین - محمد رسولی: دولت چین اعلام کرد در سال جدید اجازه تاسیس کافی‌نت جدید را صادر نخواهد کرد

این تصمیم که در جلسه رییس‌جمهور و 14 وزیر مختلف از جمله وزیر فرهنگ و وزیر ارتباطات به تصویب رسید، کلیه دستگاههای دولتی مکلف شدند که اجازه تاسیس کافی‌نت جدید را صادر نکنند و فقط به امور مربوط به 113 هزار کافی‌نت موجود بپردازند. دولت چین، تبدیل شدن کافی‌نت‌ها را به اتاق‌های پر دود که تعداد زیادی از مردم در حال کشیدن سیگار و انجام بازی‌های آنلاین می‌باشند؛ دلیل این تصمیم اعلام کرده است.
دولت چین بارها اعلام کرده که استفاده از اینترنت در این کشور تنها در امر تجارت و آموزش مجاز بوده و استفاده‌های دیگر نظیر سایتهای غیراخلاقی، سیاسی و ... که مخرب هستند غیر قانونی بوده و متخلفین با جریمه زندان روبرو خواهند شد.

هو‌جین‌تائه، رییس‌جمهور چین نیز، ژانویه امسال از سرویس‌دهنده‌های اینترنت و متخصصان درخواست کرد که پروژه "فرهنگ سالم اینترنت" را پیگیری کرده و راهکارهایی را برای ایجاد این فرهنگ در بین مردم پیدا کنند زیرا اینکار باعث ثبات و آرامش دولت و ملت خواهد شد و فرهنگ این کشور دستخوش تغییرات نخواهد گردید.
لازم به ذکر است چینی‌ها در سال گذشته با رشد 23.4 درصدی در تعداد کاربران اینترنت، دارای 137 میلیون کاربر شدند و پس از آمریکا در مقام دوم قرار گرفتند. طبق گزارش مرکز اطلاعات شبکه‌ای چین، حدود 10 درصد از مردم این کشور از سرویس اینترنت بهره می‌برند و تا دو سال آینده تعداد کاربران اینترنت در این کشور از آمریکا پیشی خواهد گرفت.

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 17360

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز