همشهری آنلاین: دکتر محمود احمدی‌نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز برای شرکت در اجلاس فوق‌العاده کنفرانس اسلامی وارد کوالالامپور شد.

در ابتدای این نشست که به منظور بررسی مسائل لبنان تشکیل شده است محمد احمد بدوای نخست‌وزیر مالزی ضمن خوش‌آمد گویی به سران کشورها، نقطه نظرات خود را درباره آخرین تحولات منطقه به خصوص جنایات رژیم صهیونیستی بیان داشت.

سران کشورهای ترکیه، سوریه، سنگال، عربستان، قطر، فلسطین، پاکستان، امارات متحده عربی، یمن، مالزی، لبنان، اردن، ایران، اندونزی، مصر، بنگلادش، آذربایجان و بروئنی در این اجلاس فوق‌العاده حضور دارند.

همچنین رییس جمهوری اسلامی ایران از کشورهای عضو کنفرانس اسلامی خواست در پاسخ به تجاوزهای رژیم صهیونیستی به لبنان و فلسطین، اشغالگران قدس و حامیان اسراییل را منزوی کنند

وی  پیشنهاد کرد " روابط سیاسی و اقتصادی پنهان و آشکار دولت‌های منطقه و اسلامی با رژیم جعلی و یاغی صهیونیستی به فوریت قطع شده و آمریکا، انگلیس و سایر دولت‌های پشتیبان رژیم صهیونیستی محکوم و منزوی شوند."

رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا صلاحیت ندارند عضو شورای امنیت سازمان ملل باشد، زیرا مقاصد و عملکرد واشنگتن با اهداف شورای امنیت مغایرت دارد.

احمدی نژاد طی ارایه پیشنهادهای خود در خصوص مسایل جاری در بحران خاور میانه گفت : برغم اینکه درمان اصلی با حذف رژیم صهیونیستی حاصل می‌شود، اما در این مرحله باید آتش بس فوری برقرار شود.

وی در بحش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: حفظ صلح و امنیت در لبنان و مرزهای آن باید توسط دولت و مردم لبنان صورت گیرد و حضور نیروهای خارجی به هر شکل و ترتیب قابل قبول نیست مگر بصورت عادلانه و تابع مقررات سازمان ملل ، وحدت و یکپارچگی لبنان در هر شرایطی حفظ گردد.

رییس جمهوری تفرقه موجود در جهان اسلام را حاصل وجود طراحی‌ها و اقدامات رژیم صهیونیستی دانست و ماموریت این رژیم را اصولا تهدید، تجاوز و ایجاد تفرقه ارزیابی کرد.

احمدی نژاد در تشریح دیدگاههای غربی در خصوص تحولات اخیر لبنان گفت: از نظر کشورهای غربی لبنان نباید از حق خود دفاع کند.

در سفر احمدی‌نژاد به مالزی هاشمی ثمره مشاور ارشد رییس جمهور، دکتر منوچهر متکی وزیر امور خارجه، دکتر باقر فاضلی لنکرانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمال کریمی‌راد وزیر دادگستری وی را همراهی می‌کنند.

کد خبر 1734

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز