همشهری آنلاین - محمد ملاحسینی: فدراسیون فوتبال ایتالیا فهرست نهایی تیم ملی این کشور را اعلام کرد.

بازیکنان تیم ملی ایتالیا در یورو 2012

بازیکنان تیم ملی ایتالیا از سوی چزاره پراندلی سرمربی این تیم برای مسابقات یورو 2012 انتخاب شده‌اند.

بازیکنان تیم ملی ایتالیا در یورو 2012

تیم ملی ایتالیا برخلاف سابقه خیره کننده‌اش در جام جهانی، در جام ملت‌ها سابقه درخشانی ندارد و از نظر افتخار آفرینی پائین‌تر از کشورهایی چون آلمان، اسپانیا، فرانسه و شوروی سابق قرار دارد.

این تیم تنها یک بار آن هم ۴۴ سال پیش به قهرمانی رسید. پس از آن فقط یک بار دیگر به فینال راه یافتند (۲۰۰۰) که در مقابل رقیب سنتی‌شان فرانسه قرار گرفتند و تا یک قدمی قهرمانی پیش رفتند.

اما گلی که ویلتور، مهاجم فرانسه در آخرین لحظات وارد دروازه ایتالیا کرد، کار را به وقت اضافه کشاند. تره‌زه‌گه در وقت اضافه گل برتری را به ثمر رساند و تلاش ایتالیا برای رسیدن به جمع چهار تیم پرافتخار جام ملت‌های اروپا بی ثمر ماند.

اما تیم ملی ایتالیا پس از برزیل پرافتخارترین تیم جهان است. کارنامه پربار این تیم در جام‌جهانی شامل ۴ قهرمانی، ۲ نایب قهرمانی و یک مقام سومی و یک مقام چهارمی است.

آخرین بار در سال ۲۰۰۲ در آلمان با شکست دادن فرانسه به قهرمانی رسیدند. اما بدترین نتیجه شان دوره پیش (2010) بود که به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در مرحله گروهی حذف شدند.

تیم ملی ایتالیا در یورو 2012 که به طور مشترک در کشورهای لهستان و اوکراین برگزار می‌شود، در گروه «C» با تیم‌های اسپانیا، جمهوری ایرلند و کرواسی مسابقه خواهد داد.

فهرست کامل تیم ملی ایتالیا:

  • دروازه‌بان‌ها: جان لوئیجی بوفون، مورگان دی سانکتیس، سالواتوره سیریگو
  • مدافعان: ایگناسیو آباته، فدریکو بالزارتی، آندره آ بارزالی، لئوناردو بونوچی، جورجو کیه لینی، کریستین ماجو، آنجلو اوگبونا، آندره آ رانوچیا
  • هافبک‌ها: دانیلیه ده روسی، الساندرو دیامانتی، امانوئله جاچرینی، کلودیو مارکیسیو، ریکاردو مونتولیوو، تیاگو موتا، آنتونیو نوچرینو، آندره آ پیرلو
  • مهاجمان: ماریو بالوتلی، فابیو بورینی، آنتونیو کاسانو، ماتیا دسترو، آنتونیو دی ناتاله، سباستین جووینکو
کد خبر 172976
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز