جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین - محمد ملاحسینی: روی هاجسون (Roy Hodgson) در سال 1947 در کرویدون؛ منطقه‌ای در جنوب لندن به دنیا آمد.

 روی هاجسون

او پس از کناره‌گیری فابیو کاپلو از سرمربیگری تیم ملی انگلستان با امضای قراردادی ۴ ساله هدایت این تیم را در دست گرفت.

هاجسون تا قبل از این سمت در ۱۸ تیم مربیگری کرده و سابقه کار در رده ملی را هم در کارنامه دارد. او بین سال‌های ۱۹۹۲ و ۱۹۹۵ سرمربی تیم ملی سوییس بود و با این تیم در جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا شرکت کرد.

  بازیکنان انتخابی هاجسون برای مسابقات یورو 2012more

علاوه بر این بین سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۴ سرمربی تیم ملی امارات متحده عربی بوده، و از سال ۲۰۰۵ هم به‌مدت ۲ سال هدایت تیم ملی فنلاند را برعهده داشته است.

او کار در رده باشگاهی را با باشگاه هالمشتاد سوئد شروع کرد و در دوران ۳۶ ساله مربیگری‌اش در کشورهای انگلستان، نروژ، دانمارک و ایتالیا هم کار کرده است.

هاجسون در دو مقطع مختلف سرمربی اینترمیلان بوده و در سال ۱۹۹۷ با این تیم نایب قهرمان جام یوفا شد.

وی در میان تیم‌های لیگ برتر انگلستان هم علاوه بر وست برومویچ، به‌عنوان سرمربی در تیم‌های فوتبال لیورپول، بلکبرن و فولام کار کرده است.

او در سال ۲۰۱۰ در میان شگفتی با فولام تا فینال لیگ اروپا پیش رفت، اما در فینال با شکست مقابل اتلتیکو مادرید به نایب قهرمانی قناعت کرد.

هاجسون که در طول دوران فعالیتش ۸ قهرمانی در رده باشگاهی دارد تنها مربی انگلیسی شاغل در لیگ برتر است که جایزه بهترین مربی سال را از اتحادیه مربیان لیگ دریافت کرده است.

اولین تورنمنت معتبری که هاجسون باید تیم ملی انگلستان را برای شرکت در آن آماده کند، جام ملت‌های اروپای ۲۰۱۲ است که در کشورهای لهستان و اوکراین برگزار می‌شود.

کد خبر 172709
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز