مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۵
۰ نفر

گروه شهری: در آستانه میلاد با سعادت حضرت امیرالمومنین علی‌بن‌ابی‌طالب، پل تقاطع بزرگراه شهید محلاتی به‌عنوان نخستین تقاطع غیرهمسطح بزرگراه امام‌علی که آماده بهره‌برداری بود در اختیار شهروندان قرار گرفت.

بنابراین گزارش، روز گذشته شهردار تهران در جریان بازدید از بخش شمالی بزرگراه امام علی در ‌منطقه 8 (مسیل‌باختر) تا محدوده منطقه 15، با توجه به آماده بودن پل تقاطع این بزرگراه با بزرگراه شهید محلاتی، دستور بهره‌برداری از این پل و تردد خودروها را صادر کرد. این درحالی است که برنامه زمانبندی برای افتتاح این پل و آغاز به کار روزشمار رسمی این پروژه، اواخر خرداد ماه تعیین شده بود.

در این باره مازیار حسینی معاون فنی عمرانی شهردار تهران گفت: با بهره‌برداری از این پل، ترافیک در بزرگراه شهید محلاتی روان شده و عبور و مرور در بخش ورودی بازار و بزرگراه بسیج نیز تسهیل می‌شود. وی ادامه داد:‌ خوشبختانه با تلاش همکاران در واحدهای مختلف اجرایی، این بخش‌ از تقاطع میدان‌محلاتی با بزرگراه امام‌علی پیش‌از موعد مقرر به بهره‌برداری رسیده‌است تا دسترسی‌های شبکه در این محور‌ترافیکی مهم با سهولت بیشتری صورت‌ پذیرد.

بنابراین گزارش، پل بزرگراه شهید‌محلاتی، 175متر در هر دو طرف طول دارد که برای ساخت آن 150‌هزار مترمکعب عملیات‌خاکی، 15 هزارمتر مربع قالب‌بندی، هزار‌تن آرماتوربندی و بالغ‌ بر10هزار مترمکعب بتن‌ریزی صورت گرفته‌است.همچنین جهت تسریع در عملیات ‌اجرایی، برخی معارضات ‌تاسیساتی ازجمله معارض لوله‌گاز 12 اینچ، لوله‌آب 350 و 400 میلی‌متر و فیبر نوری در موقعیت‌قبلی خود حفظ‌شدند تا از جابه‌جایی زمانبر این معارضات جلوگیری و در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود.

کد خبر 172655
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز