همشهری آنلاین: خانه هنرمندان ایران از 18 تا 23 خرداد ماه جاری میزبان سفارت هندوستان برای برگزاری هفته فرهنگی ایران و هند است.

صنایع دستی

به گزارش ایسنا،طبق اعلام برگزارکنندگان؛ هفته فرهنگی ایران و هند با هدف توسعه ارتباطات و تعاملات فرهنگی دو کشور با توجه به پیشینه و مشترکات فرهنگی بسیار و به منظور آشنایی هرچه بیشتر مردم فرهنگ دوست و هنرمندان دو کشور با این مشترکات برگزار می‌شود.

برگزاری چهار نشست پژوهشی در حوزه ادبیات، تجسمی و معماری با عناوین «ادبیات فارسی در هند»، «هنر هند در عکس جهان»، «اشتراکات معماری هند و ایران» و «رابین تا گور در ایران» و برگزاری سمینار روابط فرهنگی و تمدنی و ادبی هند و ایران از جمله برنامه‌های علمی این هفته خواهد بود.

پخش چهار فیلم مستند «بسم الله خان و بنارس»، «بازگشت به سرزمین گندوانا»، «اردوهجیس کانام» و «گیتان جالی» به همراه اجراهای زنده موسیقی راجش پرسونا و موسیقی گروه صادق مهدوی، حسین نیستان،موسیقی و حرکت سعید تهرانی و سی‌تار استاد علی بروجردی از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

این برنامه روز پنجشنبه - 18 خرداد ماه - ساعت 17 در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران با حضور مدعوین، مسئولان فرهنگی و سفیر هندوستان در ایران افتتاح می‌شود و در روز سه‌شنبه - 23 خرداد ماه - ساعت 19 در همین مکان طی مراسمی به پایان خواهد رسید.

 

کد خبر 171931

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز