همشهری‌آنلاین مقاله‌ "نقشه استراتژی ارزیابی عملکرد روزنامه همشهری" از سوی دکتر علی‌اصغر محکی ارائه شد

دکتر علی اصغر محکی  سخنران سمینار بررسی مسائل مطبوعات ایران با ارایه مقاله‌ای با عنوان "نقشه استراتژی ارزیابی عملکرد روزنامه همشهری" به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در این پژوهش، ریسک مدیریت در سازمان‌های مطبوعاتی و عواقب اشتباهات تصمیم‌گیری در این سازمان‌ها را مورد مطالعه قرار داد و گفت: مؤسسات مطبوعاتی با بهره‌گیری از اقدامات استراتژیک باید ریسک تصمیم‌گیری در این سازمان‌ها رابه حداقل برسانند.

محکی افزود: برنامه استراتژیک یک روش کارآمد برای کنترل و هدف‌گذاری سازمان‌های مطبوعاتی است و در این برنامه‌ها چشم‌انداز سازمان تأمین می‌شود. در گام بعدی نیز استراتژی‌ها و اهداف کلان سازمان مشخص می‌شود و نهایتاً نقشه استراتژیک به عنوان نقشه راه مورد استفاده مطبوعات قرار می‌گیرد.

وی در ادامه سخنانش گفت: در این برنامه برای نقشه استراتژی ارزیابی عملکرد روزنامه همشهری مبنایی طراحی شده که می‌تواند در دیگر سازمان‌های بزرگ مطبوعاتی کشور هم مورد استفاده قرار گیرد.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: تا اوایل دهه 1980 مرکز توجه عملکرد در سازمان‌های رسانه‌ای، معیارهای مالی بود، اما اکنون دیگر تنها به مسائل مالی اهمیت نمی‌دهند.

وی مدل کارت امتیازی متوازن را به عنوان یکی از بهترین روش‌های بررسی عملکرد مطبوعات معرفی کرد.

محکی در ادامه افزود: اجرای موفقیت آمیز استراتژی‌های سازمانی بستگی به درک و فهم درست افراد سازمان از استراتژی‌های آن دارد.

کد خبر 171750
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز