دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتیجه اولیه انتخابات ریاست‌جمهوری در جمهوری دومینیکن حاکی از جلو بودن کاندیدای حزب حاکم در دور اول است.

dominican

دانیلو مدینا، نماینده حزب حاکم به‌نظر می‌رسد بعد از 12 سال که در شکستی بی‌چون و چرا دربرابر کاندیدای حزب مخالف، ایپولیتو میخا این بار به پیروزی برسد.

باتوجه به نتایج رسمی انتخابات بعد از شمارش 30 درصد آرا مدینا از حزب حاکم "حزب رهایی دومینیکن (پی ال دی)"، تقریبا 5 درصد جلوتر از میخا و" حزب انقلاب دومینیکن(پی آر دی)" با 51.4 درصد در برابر 46.7 درصد است.

این میزان برای مدینا 60 ساله کافی است تا برنده دور اول باشد.

رئیس‌جمهوری فعلی، لئونل فرناندز از پی ال دی، وکیل بزرگ‌شده نیویورک و شخصیت علمی دانشگاهی بعد از دو دوره 4 ساله ریاست‌جمهوری در این کشور کناره دریای کارائیب با 10 میلیون نفر جمعیت که به‌طور مشترک با هائیتی صاحب جزیره ایسپانیولا هستند، طبق قانون نمی‌توانست در این انتخابات  شرکت کند.

او در سال 2004 بعد از میخا رئیس‌جمهور شد.

رای‌گیری در برخی حوزه‌ها به خاطر آب و هوا و دیر رسیدن کارکنان حوزه‌های رای‌گیری با تاخیر شروع شد.در ضمن خبرهایی از بروز خشونت هم گزارش شده است.امابنا به گفته رئیس کمیته مرکزی انتخابات جمهوری دومینیکن، روبرتو روساریو در کل انتخابات بد برگزار نشد.

هر دو حزب همدیگر را به خرید رای متهم کرده‌اند. ناظران انتخابات برخی گزارش‌ها در این‌خصوص را تایید کردند اما گفتند این موارد کنار گذاشته شده و تاثیری در نتیجه انتخابات ندارند.

کمی پس از تمام شدن رای‌گیری رئیس ناظران سازمان کشورهای آمریکایی ، رئیس‌جمهور پیشین اروگوئه تاباره واسکوئس در کنفرانس خبری گفت انتخابات"موفقیت‌آمیز" بوده و آن را "روز جشن دموکراسی" نامید.

کد خبر 171378
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز