دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۴:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناسان می گویند اگر مطمئن نیستید که دچار سوزش سر دل – یک اختلال گوارشی شایع- هستید یا عارضه‌ای جدی تر مانند حمله قلبی، باید برای بررسی به پزشک مراجعه کنید.

شایع‌ترین علامت بیماری عروق کورونر قلب ـ تنگی شریان‌های تغذیه‌کننده قلب ـ درد در قفسه سینه (آنژین صدری) یا احساس ناراحتی در آن است؛ این درد ممکن است در شانه‌ها، بازوها،گردن، فک یا پشت نیز رخ دهد.

افراد ممکن است این درد را به سوءهاضمه نسبت دهند، و برای دریافت کمک پزشکی دریافت نکنند که در این صورت ممکن است دچار عواقب خطرناکی شوند.

به گزارش هلث‌دی نیوز دکتر پریدمن ک. شاه رئیس بخش بیماری‌های قلب و تصلب شرایین در مرکز پزشکی سدراس-سینایی  در لوس‌آنجلس در این باره می‌گوید: "گاهی ناممکن است که بین علائم سوزش‌ سردل،آنژین صدری یا حمله قلبی افتراق داد."

حمله قلبی هنگامی رخ می‌دهد که جریان خون به بخشی از عضله قلب شدیدا کاهش یابد یا متوقف شود.

این وضعیت ممکن است بسته به میزانی آسیب به قلب به مرگ یا معلولیت ختم شود.
متاسفانه بسیاری از افراد ممکن است متوجه نشوند که دارند سکته قلبی می‌کنند.

دکتر شاه می‌گوید: " برخی از شاخص‌ها وجود دارند که می‌توانند به فرد کمک کنند تا بداند آیا دچار حمله قلبی شده یا نه، اما هرگاه دچار تردید شدید، به دکتر مراجعه کنید."

علائم حمله قلبی شامل شروع ناگهانی احساس فشار، سنگینی،سوزش یا ناراحتی در قفسه سینه، گلو، گردن یا بازو است.

دکتر شاه می‌گوید هنگامی که این علائم با تهوع، استفراغ، تعریق،تنگ‌نفس یا سیاهی رفتن چشم‌ها همراه می‌شود باید بخصوص مشکوک شوید که ممکن است دچار حمله قلبی شده باشید.

افرادی که دارای عوامل خطرسازی هستند که آنها را مستعد حمله قلبی می‌کند، باید بخصوص مراقب باشند.

به گفته دکتر شاه :‌"اگر سیگار می‌کشید، دیابت دارید، کلسترول خونتان بالاست، فشار خون بالایی دارید،‌ گرفتار اضافه‌وزن هستید، سابقه خانوادگی بیماری قلبی دارید، هر کدام از علائم مربوط به قلب و قفسه سینه که در شما ظاهر شد باید به حمله قلبی مشکوک باشید."

و در صورتی که فکر می‌کنید که ممکن است علائمتان مربوط به حمله قلبی است چه باید بکنید؟

دکتر شاه می‌گوید:‌"معمولا ما  توصیه می‌کنیم در چنین وضعیتی فورا به اورژانس تلفن کنید. ایمن ترین کاری که می توانید انجام دهید همین است. ما با مردم توصیه می‌کنیم که همیشه جانب احتیاط را نگه دارند و در این مورد خاص حتی بیش از حد متعارف واکنش نشان دهند."

کد خبر 17136

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز