همشهری آنلاین: تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مصرف آب با وعده‌های غذایی چه بسا باعث جلوگیری از بروز چاقی و بیماری‌های مرتبط با آن می‌شود.

در وعده‌های غذایی به کودکان آب بدهید تا چاق نشوند

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، پژوهشگران دانشگاه اروگون آمریکا دریافتند که مصرف آب با وعده‌های غذایی چه بسا آسان‌ترین شیوه برای جلوگیری از چاقی و بیماری‌های مرتبط با آن و بهترین راه برای کمک به کودکان برای مصرف سبزی‌جات است.

این پژوهشگران در تحقیقات خود 75 کودک سه تا پنج سال را مورد بحث و بررسی قرار داده و دریافتند که مصرف سبزی‌جات بیشتر با مصرف اب در جریان وعده‌های غذایی در ارتباط است.

این تحقیقات نشان داد: کودکانی که با وعده‌های غذایی آب نوشیدند - در مقایسه با کودکانی که نوشابه‌های گازدار نوشیدند، بیشتر از سبزی‌های تازه نظیر هویج و فلفل مصرف کردند.

خانم بتینا کورن ول پژوهشگر مسئول این تحقیقات گفت: توصیه ما این است که آب با وعده‌های غذایی ارایه شود و رستوران‌ها می‌توانند آب را به عنوان یکی از نوشیدنی‌ها با وعده‌های غذایی کودکان ارایه کنند.

پژوهشگران گفتند که ارایه آب شاید تغییر ساده و موثری برای کمک به درمان مشکل روز افزون چاقی در آمریکا و ابتلا به دیابت در جوانان و به طور کلی افزایش هزینه‌های مراقبت‌های پزشکی باشد.

منبع: رسانه کودک

کد خبر 171354
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز