گروه شهری: هنوز مدت زیادی از زمستان 89 و پیشنهاد خیره‌کننده به کارگیری هواپیماهای سمپاشی برای آبپاشی آسمان خاکستری تهران به‌منظور کاهش آلودگی هوا نگذشته است که این بار مسئولان دولتی راه‌حل کاهش گرد و غبار پایتخت را بدون اینکه به منشأ آن توجهی داشته باشند، در آبپاشی خیابان‌های شهر می‌دانند.

در همین ارتباط مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: آبپاشی سطح خیابان‌ها نمی‌تواند مشکل ریزگردهای شهر تهران را حل کند و چنین اظهارنظرهایی منطقی نیست. یوسف رشیدی با اشاره به سخنان معاون عمرانی استانداری تهران که اعلام کرده بود حدود 80 درصد از آلودگی هوا و مشکل ریزگردها با آبپاشی در سطح خیابان از بین می‌رود، به خبرگزاری مهر گفت: مگر منشأ ریزگردهای هوای تهران گرد و غبار روی زمین است که با آبپاشی سطح زمین مشکل حل شود. وی با بیان اینکه باید ریزگردها را از منابع اصلی ورود آن به پایتخت کنترل کرد، گفت: به جای پیشنهادهایی مانند آبپاشی سطح خیابان‌ها باید منابع ورود ریزگردها را کنترل کرد و مسئولیت این موضوع نیز با شهرداری تهران نیست.

رشیدی تصریح کرد: میزان ذرات کمتر از 2.5میکرون روز گذشته 91 بود و شاخص آلودگی هوای شهر در وضعیت سالم قرار داشت. با این وجود باز هم احتمال افزایش آلودگی هوا ناشی از ورود ریزگردها به کشور وجود دارد که برای رفع این مشکل باید اقدامات اساسی صورت گیرد. وحید نوروزی، مشاور محیط‌زیست معاون شهردار تهران نیز راه‌حل‌هایی همچون آبپاشی سطح خیابان‌ها برای رفع مشکل گرد و غبار پایتخت را غیرکارشناسی دانست.

پیش از این محمدرضا محمودی، معاون عمرانی استاندار درباره افزایش آلودگی هوای شهر تهران در اثر افزایش ریزگردها گفته بود: رفع ریزگردها از سطح شهر یکی از وظایف اصلی شهرداری تهران است. وی عنوان داشته است که به شهرداری اعلام شده برای کاهش آلودگی هوا و ریزگردهای معلق، اقدام به آبپاشی سطح خیابان‌های شهر کنند که این ابلاغیه هنوز اجرایی نشده است!

کد خبر 171138
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز