گروه شهری: قرار است تا نیمه اول سال‌جاری مسیر56 کیلومتری بزرگراهی شرقی‌ترین نقطه تهران را به غربی‌ترین نقطه پایتخت متصل کند.

به گزارش همشهری، با بهره‌برداری از پروژه بزرگراه شهید خرازی (امتداد غربی بزرگراه همت) یک ماه زودتر از زمان‌بندی پیش‌بینی شده، در مردادماه امسال همچنین بهره‌برداری از مسیر تندرو بزرگراه زین‌الدین در شرق بزرگراه همت تا اوایل پاییز، بزرگ‌ترین بزرگراه شهری کشور تکمیل خواهد شد.

سید مازیار حسینی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد بزرگراه خرازی با اشاره به اینکه مسیر اصلی این بزرگراه 5 کیلومتر و در امتداد غربی بزرگراه همت واقع است، افزود: در برنامه پیش‌بینی شده قرار بود این پروژه تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری برسد که هم‌اکنون با توجه به اینکه از برنامه‌ جلوتر هستیم، یک ماه زودتر از زمان‌بندی اعلام شده، کل بزرگراه شهید خرازی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه ساخت بزرگراه خرازی تا حریم پایتخت برعهده شهرداری تهران است، خاطرنشان کرد: به این ترتیب شهرداری تا جنب پادگان سپاه‌قدس در غرب تهران این بزرگراه را احداث خواهد کرد و از آنجا به بعد، محدوده استحفاظی اداره راه و ترابری استان تهران است. حسینی با بیان اینکه هم‌اکنون اداره کل راه‌وترابری استان تهران نیز در ادامه امتداد این مسیر، خارج از حریم تهران مشغول ساخت ادامه بزرگراه شهید خرازی است، اظهار کرد: شهرداری تهران به هر حال کل بزرگراه شهید خرازی را تا پایان مردادماه تکمیل خواهد کرد و منتظر افتتاح ادامه مسیر از سوی وزارت راه نمی‌ماند.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران اعلام کرد: تا پایان خردادماه کل مسیر بزرگراه خرازی در هر دو باند شمالی و جنوبی آماده آسفالت خواهد شد.معاون فنی و عمرانی شهردار تهران، همچنین در بازدید از پروژه شهید زین‌الدین طی‌ گزارشی از وضعیت پیشرفت‌ عملیات‌ اجرایی در بخش‌های‌مختلف پروژه ازجمله پل‌وفادار، پل‌احسان، پل دانشگاه شهیدعباسپور و نیز محور‌اصلی بزرگراه حدفاصل پل وفادار تا سه‌راه آزمایش کسب‌اطلاع کرد.

براساس گزارش ارائه‌شده، مشخص‌ شد تندروهای 5 کیلومتر باقی‌مانده از بزرگراه شهید‌زین‌الدین به‌همراه پل‌های آن تا اوایل پاییز سال‌جاری به بهره‌برداری خواهدرسید. هم‌اکنون محور‌اصلی بزرگراه از بعد از پل‌وفادار تا پل‌احسان آماده‌روسازی بوده و بتن‌ریزی عرشه پل‌احسان نیز به‌اتمام رسیده‌است. در مورد پـل دانشگـاه شهیـدعباسپـور نیـز قابل‌ ‌ذکر آنکه عرشه‌ فلزی ‌این پل اخیرا نصب‌شده و بتن‌ریزی آن در خردا‌د‌ماه تکمیل خواهد‌شد.

در بخش مربوط ‌به پل‌وفادار هم، عملیات‌ اجرای قالب‌بنـدی و آرماتوربندی عرشـه‌شمـالـی پـل ظرف‌ هفتـه ‌آینـده آغاز ‌می‌شود. در مورد احجام عملیاتی پروژه بزرگراه شهید‌زین‌الدین ذکر این نکته الزامی‌است که عملیات ‌خاکبرداری بخش‌های مختلف درحال اتمام بوده، قالب‌بندی‌ها از مرز 70‌درصد گذشته و بتن‌ریزی مجموع پل‌ها و بدنه‌ بزرگراه درحدود 85 درصد است.

قابل‌ذکر است که پل‌وفادار در بزرگراه شهید ‌زین‌الدین از معماری زیبایی برخوردار‌بوده و با ‌توجه به داشتن عرشه‌‌ طره‌ای به‌طول 6متر در هر طرف، یکی از کارهای شاخص پل‌سازی کشـور بـه‌حسـاب خواهد آمد.

نهایی شدن فاینانس بزرگراه امام‌علی

معاون مالی و اداری شهرداری تهران نیز از نهایی شدن فاینانس خارجی برای اجرای بزرگراه امام‌علی و برخی طرح‌های مهم شهرداری خبر داد.

حسین‌محمد پورزرندی با بیان اینکه این فاینانس از خارج از کشور تأمین شده است اظهار داشت: برای تأمین مالی اجرای 3طرح شهرداری تهران 3مورد فاینانس از بانک‌های چین دریافت و همه آنها نهایی شده است. وی احداث بزرگراه امام‌علی، تونل صدر نیایش و مجتمع تفریحی ، فرهنگی و سینمایی را از جمله طرح‌های شهرداری دانست که برای اجرای آنها، جذب فاینانس شده است. به گفته معاون مالی و اداری شهرداری تهران، همچنین قرار است در آینده‌ای نزدیک یک فاینانس دیگر برای توسعه خطوط متروی صادقیه دریافت شود که قرارداد آن همزمان با سایر فاینانس‌ها تنظیم و امضا شده است.

پورزرندی از جذب فاینانس‌ها به‌عنوان یکی از راه‌های تأمین منابع مالی شهرداری‌ها برای اجرای طرح‌های کلان یاد کرد که شهرداری تهران در سال‌های اخیر توفیقات خوبی در این زمینه داشته است.

کد خبر 171137
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز