چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۳
۰ نفر

پیش‌آهنگان شهر در راه‌اند! می‌شود از آن‌ها در بحران‌ها و مسایل شهری کمک گرفت! حتماً می‌پرسی قصه ‌چیست؟

هفته‌نامه‌ی همشهری دوچرخه شماره‌ی 650

«رضا میرعرب»، معاون توانمندسازی و مشارکت‌های مردمی سازمان رفاه به خبرنگار دوچرخه می‌گوید:« با توجه به ظرفیت‌های اجتماعی موجود و به‌منظور تبدیل شهرداری از یک سازمان صرفاً خدماتی به یک نهاد اجتماعی به فکر تشکیل پیش‌آهنگان شهر افتادیم.»

او می‌گوید:«طرح تشکیل پیش‌آهنگان شهر، سبب خواهد شد که مشارکت‌های اجتماعی و مردمی افزایش پیدا کند. نوجوانان و جوانان مخاطب اصلی این طرح به‌شمار می‌آیند، هرچند برای عضویت در طرح، محدودیت خاصی وجود ندارد.»

میرعرب می‌گوید:«ما ظرفیت‌های مختلفی داریم و بسیاری از نوجوانان و جوانان ما به‌عنوان «مترویار» و عده‌ای دیگر به‌عنوان «آتش‌نشانان داوطلب»، «راهنمایان گردشگری» و... در شهر فعالیت می‌کنند. بسیاری از نوجوانان و جوانان هم در تشکل‌های مردم‌نهاد مشغول فعالیت‌اند. این طرح همه‌ی این فعالیت‌ها را پوشش می‌دهد و به‌نوعی به همه‌ی این فعالیت‌ها نظم می‌بخشد. این سازمان، با همکاری برخی از نهادهای مردمی، دوره‌های آموزشی مناسب در زمینه‌ی چگونگی ارائه‌ی خدمات اجتماعی داوطلبانه به شهروندان تهرانی برگزار خواهد کرد.»

به‌گفته‌ی معاون سازمان رفاه طرح «پیش‌آهنگان شهر» در سال جاری به‌صورت آزمایشی در 40 ناحیه از نواحی 137 گانه‌ی شهرداری تهران عملیاتی می‌شود.

معاون توانمندسازی و مشارکت‌های مردمی سازمان رفاه، می‌گوید: « اعضای این گروه لباس‌های مشخصی خواهند داشت و در شرایط بحران می‌توانند مشارکت خوبی داشته باشند. بعد از برگزاری دوره‌ی آزمایشی این طرح در مناطق 22گانه‌ی تهران اجرا می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند به ستادهای مشخص‌شده برای عضویت در این طرح مراجعه کنند.»

میر عرب می‌گوید:«پیش بینی ما این است که این طرح تا پایان امسال 10هزار عضو را سازماندهی کند.»

اعضای پیش‌آهنگان شهر در حوزه‌ی گردشگری شهر تهران، ستاد بحران، آتش‌نشانی، معضلات اجتماعی،‌ مترو و... فعال باشند.

کد خبر 170642
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز