سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو کاریکاتوریست ایرانی به عنوان فینالیست‌های جشنواره یورو ۲۰۱۲ اوکراین انتخاب شده‌اند.

کارتون

به گزارش ایلنا، در این جشنواره که با عنوان «فوتبال متحد ما» برگزار شده، تعداد زیادی از کاریکاتوریست‌های کشورهایی چون انگلستان، روسیه، اوکراین، ایران، لهستان، برزیل، صربستان، چین، رومانی، آلمان، ترکیه، فرانسه، بلاروس و ایتالیا شرکت کرده‌اند.

در جشنواره یورو ۲۰۱۲ اوکراین ۱۶۶۲ کاریکاتور از ۷۲ کشور دنیا ارسال شده که از میان آن‌ها ۱۰۵ فینالیست از میان شرکت کنندگان این مسابقه انتخاب شده‌اند که نام دو ایرانی به نام‌های مصطفی حسین نیا و علی شاه علی نیز دیده می‌شود.

این جشنواره که دومین دوره خود را تجربه می‌کند تا کنون با موضوع فوتبال توانسته توجه هنرمندان کشورهای مختلف را به خود جلب کند به طوری که در سال ۲۰۱۰، ۵۰ هنرمند از ۳۰ کشور حضور داشته اند اما، این بار ۲۴۱ هنرمند از ۷۲ کشور در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

مصطفی حسین نیا که از اعضای انجمن کاریکاتور تبریز است، تاکنون جوایز بسیاری را در عرصه هنری ایران و جهانی از جمله جایزه سوم جشنواره کاریکاتور آرژانتین را به دست آورده است.

علی شاه علی متولد کارتونیست، تصویر ساز، طراح گرافیک و انیماتور تاکنون جوایز معتبر و متعددی را از جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی از آن خود کرده است.

همچنین در مراکز معتبر هنری دنیا فعالیت‌های چشمگیر و موثری داشته و هم اکنون با نشریات و روزنامه‌های مختلفی به عنوان تصویرساز و کارتونیست همکاری دارد.

 

کد خبر 170505

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز