همشهری آنلاین: هنرمندانی چون تناولی، امدادیان، دارش، سینایی، لاهوتی، وزیری تبار و ... آثار خود را مجسمه‌های خود را در گالری سیحون به نمایش گذاشته‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین، 31 اردیبهشت سالروز وفات معصومه سیحون است و به همین مناسبت هنرمندان مجسمه‌ساز کشورمان نمایشگاهی را در گالری سیحون برپا کرده‌اند.

این نمایشگاه تم خاصی ندارد ولی تعدادی از هنرمندان سوژه‌هایی سمبلیک مربوط به سیحون را کار کرده‌اند.

در این نمایشگاه حدود 30 مجسمه از سیمین اکرامی، فاطمه امدادیان، پرویز تناولی، بهروز دارش، سارا راه فرجام، فرناز ربیعی‌جاه، امیرحسین ردایی، حامد رشتیان، مجتبی رمزی، المیرا سلامت، سیامک شریفیان، دلبر شهباز، کامبیز صبری، نسترن صفایی، احسان طوسی، محمد حسین عماد، امیل لازار، بهداد لاهوتی، معصومه میرحسینی، بیژن نعمتی شریف، سایمون نوشین، فرزانه وزیری تبار و فرزین هدایت به نمایش درمی‌آیند.

معصومه سیحون هنرمند نقاش، از پیشکسوتان هنرهای تجسمی در ایران و مدیر گالری سیحون، قدیمی‌ترین نگارخانه هنری فعال در ایران بود.

او دارای حدود نیم قرن پیشینه فعالیت هنری بود و نقش برجسته‌ای در معرفی استعدادهای هنری ایران داشت.

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و انجمن نقاشان ایران به ترتیب در سال‌های ۱۳۸۳ و ۱۳۸۸ از وی به پاس یک عمر فعالیت بی‌وقفه هنری تقدیر کردند.

گالری سیحون یکی از اولین نگارخانه‌های هنری ایران است و قدیمی‌ترین گالری هنری فعال در کشور به‌شمار می‌آید که با تلاش و مدیریت معصومه سیحون، از سال ۱۳۴۵ تاکنون بدون وقفه به فعالیت ادامه می‌دهد.

این گالری از آغاز کار تاکنون بیش از ۱۵۰۰ نمایش از آثار معاصر هنرمندان نوپای ایرانی ارائه داده است، از جمله آثار هنرمندانی که بعدها به شهرت ملی رسیدند مانند ژازه طباطبایی، سهراب سپهری، مسعود عربشاهی، حسین زنده رودی، رضا مافی، مکرمه قنبری و علیرضا اسپهبد در ابتدا در گالری سیحون به روی دیوار رفت.

کد خبر 170325

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز