همشهری‌ آنلاین: آثار ۲۰۰ هزارتومانی هنرمندان پیشکسوت نقاش که در دومین بازار نقاشی تهران ارائه شده است، از طریق قرعه‌ فروخته می‌شود.

نقاشی

به گزارش فارس، همایون ثابتی‌مطلق رئیس انجمن هنرمندان نقاش با اعلام این خبر گفت: دومین بازار نقاشی ایران 21 اردیبهشت‌ماه با وقفه‌ای یک هفته‌ای آغاز به کار کرد و 3500 اثر از 800 هنرمند به دبیرخانه رسید که در هر نوبت حدود 800 اثر روی دیوار می‌رود.

ثابتی با اشاره به استقبال مردم از این نمایشگاه گفت: در اولین روز از این بازار نقاشی، حدود 200 اثر به قیمت هر اثر 200 هزار تومان به فروش رسید.

رئیس انجمن هنرمندان نقاش در ادامه آثار دومین بازار نقاشی ایران را شامل دو بخش عنوان کرد و گفت: بخشی از این آثار شامل حدود 60 اثر به استادان و هنرمندان پیشکسوت اختصاص دارد که در سالن آینه ارائه شده است و بخش دیگر آثار نیز شامل آثار خوب هنرمندان جوان عضو انجمن است که این آثار در سالن جلوه به نمایش گذاشته شده است.

وی آثار ارائه شده در دومین بازار نقاشی ایران را از نظر کیفی بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: ابعاد آثار این نمایشگاه از 10 سانتی‌متر تا 120 سانتی‌متر متغیر است و از نظر کیفی نیز آثار با دقت بسیار انتخاب شده است؛ به طوری که برخی از آثار قیمتی چندین برابر آن چه اعلام شده است، دارند؛اما به منظور ایجاد امکان خرید آثار هنری اصل برای مردم همه این آثار با قیمت 200 هزار تومان فروخته می‌شود.

وی درباره قیمت آثار هنرمندان پیشکسوت و شناخته شده هم گفت: قیمت آثار استادان و هنرمندان پیشکسوت هم همان 200 هزار تومان است با این تفاوت که تنها کسانی که از نمایشگاه خرید آثار داشته باشند،‌می‌توانند امتیاز خرید آثار استادان را به دست آورند.

ثابتی‌مطلق در توضیح بیشتر نحوه فروش آثار استادان گفت: هر خریداری که از نمایشگاه خرید کند، نامش برای خرید آثار استادان ثبت می‌شود و هر کس خرید بیشتری از نمایشگاه داشته باشد، امتیاز بیشتری برای خرید آثار استادان را از آن خود می‌کند و در روز پایانی این نمایشگاه،‌ کسانی که این امتیاز را به دست آورده باشند، طی یک مراسم قرعه‌کشی با حضور هنرمندان پیشکسوت و صاحبان آثار،‌ خریداران نهایی از طریق قرعه و بر حسب امتیازی که دارند، مشخص می‌شوند.

دومین بازار نقاشی تهران از سوی انجمن نقاشان ایران و با همکاری موسسه فرهنگی و هنری صبا پنجشنبه 21 اردیبهشت افتتاح شد و تا 31 اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

علاقمندان می‌توانند برای بازدید و خرید آثار هنری از بازار نقاشی، به خیابان ولی عصر، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، شماره 125 مراجعه کنند.

این نمایشگاه تا 31 اردیبهشت همه روزه بجز ایام تعطیل از ساعت 10 لغایت 18 میزبان عموم بازدیدکنندگان خواهد بود.

 

کد خبر 170061

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز