شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرموسسه فرهنگی هنری مکعب از انتشار روزنامه‌ای وی‍‍ژه هنرهای تجسمی خبر داد و گفت: ماهنامه مکعب از شماره آینده به صورت دو هفته‌نامه و پس از آن به صورت روزنامه منتشر خواهد شد.

نشریه تجسمی

به گزارش ایرنا، محمدرضا کمره‌ای گفت: نشریه مکعب به صورت اختصاصی به هنرهای تجسمی و موضوع های مرتبط به آن می‌پردازد و برای تقویت ارتباط خود با هنرمندان و مخاطبان زمان انتشار نشریه از ماهنامه به دوهفته نامه کاهش یافت.

وی با بیان اینکه به زودی این نشریه به صورت روزانه منتشر می‌شود،افزود: در حالیکه عرصه هنرهای تجسمی از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های مختص به خود رنج می‌برد، درمیان سایر بخش‌ها مثل حوزه سینما و نمایش مغفول مانده است.

کمره‌ای به خلا موجود در زمینه نشریات هنرهای دینی و فاخر اشاره کرد و توضیح داد: در حالیکه هنر سنتی و دینی ایرانی بسیار غنی است،بیشتر هنرهای ما از غرب متاثر شده است.

به همین دلیل لازم است نشریه‌ای به صورت تخصصی به این امر بپردازد.

به گفته مدیرموسسه فرهنگی هنری مکعب، معرفی هنرمندان فعال در عرصه هنر دینی وقرآنی و هنرمندان بین‌المللی شناسایی سبک آثار آنها و بازتاب فعالیت‌های هنری فعالان این عرصه از مهمترین موضوعاتی است که در نشریه معکب به آن پرداخته می‌شود.

کمره‌ای درباره انتشار آخرین شماره این نشریه گفت: در شماره دهم نشریه مکعب مصاحبه اختصاصی با ابراهیم حقیقی با موضوع "گرافیک را هنر نمی‌دانم"، دیدگاهی از فرزاد ادیبی گرافیست و آیدین اغداشلو نقاش و گفتگو با استاد اسکندر پور مدرس نگارگری دانشگاه تربیت مدرس،به همراه گزارشی از جایزه بیداری اسلامی و اخباری از حراج کریستی منتشر شده است.

دبیرنهمین جشنواره بین‌المللی "بسم الله" همچنین از نمایش 114 نمونه از آثار برگزیده این جشنواره در جزیره ابوموسی خبر داد و گفت که در جهت حمایت از تمامیت ارضی و ارج نهادن به ایده رونق گردشگری این منطقه تصمیم گرفتیم به نیت 114 سوره قرآن، این تعداد اثر از جشنواره بسم الله در این جزیره به نمایش گذاشته شود.

وی زمان برپایی این جشنواره را ماه مبارک رمضان عنوان کرد و ادامه داد: افتتاحیه اصلی این رویداد هنری در برج میلاد تهران است،البته همزمان با نمایش این آثار،بخشی از آثار جشنواره بسم الله در دوبی،مالزی و بنگلادش در معرض نمایش گذاشته می‌شود.

 

کد خبر 170020

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز