جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کتاب تازه عادل فردوسی‌پور در نمایشگاه،حضور احمد مسجد جامعی و عبدالرحیم جعفری و فروش حیرت‌انگیز مواد غذایی از جمله رخدادهایی است که به همراه سایر رویدادهای چند روز گذشته در نمایشگاه بیست و پنجم اتفاق افتاده است.


عادل فرودسی پور و کتاب جامع فوتبال
عادل فردوسی‌پور که چند روز قبل در نمایشگاه کتاب حاضر شده بود، با اقبال و هجوم مخاطبان وهوادارانش روبرو شد. او که دو سال قبل کتاب فوتبال علیه سیاست را از سوی نشر چشمه به بازار کتاب عرضه کرده بود،امسال و در غیاب ناشر کتاب قبلی‌اش، کتابی تازه را در غرفه انتشارات بهشت در نمایشگاه کتاب عرضه کرده است. اثری که جلد چرمی آن هم با ظرافت شبیه توپ فوتبالی جلب توجه می‌کند.
"کتاب جامع فوتبال" نوشته‌ دیوید کلدبلت در شش فصل شامل: بازی جهانی،‌ فوتبال چگونه بازی می‌شود، یک بازی گروهی، مهارت‌های فردی،‌ سیاره‌ فوتبال و مسابقات و رکوردهاست. این کتاب در 370 صفحه تمام رنگی عرضه شده است.

احمد مسجد جامعی و عبدالرحیم جعفری در نمایشگاه
حضور احمد مسجد جامعی در نمایشگاه کتاب هم از جمله رخدادهای خبری روز چهارشنبه به شمار می‌رفت. آقای مسجد جامعی که به مرد کتاب در میان اهل فرهنگ شهره است، بی‌سر و صدا به نمایشگاه آمد و البته با اقبال ناشران و نویسندگان و اهل قلمی که در مسیر او را می‌دیدند روبرو شد،مسجد جامعی برای لحظاتی در غرفه انتشارات سوره مهر حضور یافت و به گفت وگویی با دست‌اندرکاران این غرفه پرداخت و سپس به همراه سهیل محمودی ، شاعر و ترانه‌سرا نمایشگاه را ترک کرد. نکته جالب توجه اینکه در نمایشگاهی که به مناسبت ربع قرن فعالیت نمایشگاه کتاب تهران در جنب نمایشگاه برپا شده است، تنها یک عکس از مسجد جامعی در میان بیش از 100 عکس موجود مشاهد می‌شود، در حالی که حضور پررنگ او در عرصه کتاب و نشر چه در زمانی که معاون وزیر و رئیس نمایشگاه بود و چه در زمانی که وزیر ارشاد بود و چه حتی اکنون که عضو شورای شهر تهران است بر کمتر اهل قلمی و ناشری پوشیده است.
در سوی دیگر عبدالرحیم جعفری،بنیانگذار انتشارات امیرکبیر که از او به عنوان یکی از پیشروان صنعتی‌کردن عرصه نشر یاد می‌شود هم در نمایشگاه جالب توجه بود. او به همراه یکی از ناشران به دیدار چند ناشر معتبر بخش خصوصی رفت و از غرفه‌های آنها دیدن کرد و با آنها به گفت وگو نشست.

تالار گرگ با ترجمه قاضی زاده

علی اکبر قاضی‌زاده که پیش از این ترجمه‌هایی از او را در حوزه متون روزنامه‌نگاری شاهد بودیم، رمان نسبتا حجیم و کت و ک لفت «تالار گرگ» را از سوی کتابسرای تندیس به نمایشگاه آورده است. این اثر جایزه من بوکر سال 2009 را برای نویسنده‌اش «هیلاری مانتل»‌به ارمغان آورد.در این کتاب زندگی «هنری هشتم» پادشاه انگلستان و زندگی اجتماعی مردم این کشور در قرن شانزدهم را روایت شده است.
محور اصلی این کتاب تاریخی داستان علاقه‌ی‌ دردسرساز شاه هنری هشتم به ازدواج با کن بولین است که از زبان مشاور سلطنتی او «توماس کرامول» روایت می‌شود.
موضوعی سیاسی که دامنه‌ی آن به خیابان و محله‌ها و خانه‌ها هم کشیده می‌شود و در این میان مخاطب با انگلستان قرن شانزدهم، هنری هشتم، توماس کرامول (کسی که ابتدا پسر آهنگری ساده بود اما بعدها به یکی از نزدیکان هنری هشتم تبدیل شد) آن‌ بولین، تامسمور، کاردینال وولزی و دیگر شخصیت‌های تاثیرگذار در آن دوران از تاریخ انگلستان آشنا می‌شود.

نویسنده با سفر به حوادث پنج قرن پیش می‌خواهد به این پرسش پاسخ دهد که انسان در مواجه با اتفاقات گوناگون چگونه عکس‌العمل نشان می‌دهد و راه رستگاری را در پیش می‌گیرد و یا راه تباهی را.
«تالار گرگ» 864 صفحه‌ای با قیمت 22 هزار و 500 تومان عرضه می‌شود.

فروش حیرت‌انگیز مواد غذایی؛35 میلیون تومان آیس‌پک در یک روز تنها در 7 غرفه

در جنب نمایشگاه و در محوطه آن انواع و اقسام فروشگاه مواد غذایی به چشم می‌آید و تقریبا کمتر غرفه مواد غذایی است که با هجوم مردم و دیدارکنندگان نمایشگاه روبرو نشود. خبرنگار همشهری‌آنلاین از یکی از فروشندگان غرفه‌های آیس‌پک(نوعی بستنی) درباره میزان فروش روزانه این کالا پرسید که او گفت: روزانه 2000 عدد آیس‌پک 2500 تومانی در فقط یک غرفه از این مجموعه به فروش می‌رسد. وقتی از او پرسیدم که چند غرفه در نمایشگاه مستقر است ،پاسخ دادند هفت غرفه که با این حساب به طور متوسط روزانه 14000 آیس‌پک به فروش می‌رسد که با یک محاسبه سرانگشتی رقمی بالغ بر35میلیون تومان در روز از این کالا به فروش می‌رسد که سرجمع بالغ بر 300 میلیون در طول ایام نمایشگاه فقط یک قلم کالای خوردنی از یک نوع خاص ، آن هم از یک شرکت به فروش می‌رسد. اگر تحقیقی به عمل آید و میزان فروش کل مواد غذایی نمایشگاه به دست آید قطعا می‌تواند آمار جالب توجهی به شمار آید.

کد خبر 169941
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز