یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۵:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: در هفته نخست نمایشگاه بزرگ سال 179 اثر نقاشی،خوشنویسی و مجسمه به قیمت تقریبی 194میلیون تومان به فروش رسید.

به گزارش اتاق خبر ماه مهر؛ مهدی سحابی، نقاش مجسمه ساز و مترجم با فروش هشت اثرش،6 پرنده چوبی و دو تابلو کلاژ به لحاظ تعداد آثارفروخته شده در صدر فهرست قرار گرفته است،این در حالیست که آثار او در این نمایشگاه با قیمتی حدود 250 تا 700 هزار تومان به فروش رسیده است.

داود منطق،نقاش میانسال نیز که آثارش آب مرکب هایی در قطع کوچک بودند دررتبه دوم قرار دارد، هفت اثر منطق با قیمتی از 150 تا 250 هزار تومان خریداری شده است.

عادل یونسی نقاش جوان همدانی که تیرماه گذشته در جشنواره هنرهای تجسمی دامون فر در فرهنگسرای نیاوران جزو برگزیدگان بود با فروش شش اثر و گلناز فتحی با فروش پنج اثر حائز رتبه های بعدی هستند.

در این نمایشگاه هانیبال الخاص، فلور فیض بخش، رضوان صادق زاده و علی مشهدی الاصل هریک چهار اثر فروخته اند. از میان 140 هنرمند حاضر در این نمایشگاه 12 هنرمند سه اثر، 31 هنرمند دو اثر، 35 هنرمند یک اثر به فروش رسانده اند و 47 هنرمند نیز هنوز اثری نفروخته اند.

اثر زنده یاد «مکرمه قنبری» زن برگزیده سال 2001 یکی از آثاری ست که همچنان در انتظار خریدار به سر می‌برد. این هنرمند بابلی  کسی است که هالیوود نیز در پی  بازسازی زندگی غریبش برآمده و مریل استریپ را برای بازی در نقش وی کاندیدا کرده است.

اثر این هنرمند درحالی با قیمت 500 هزارتومان در طبقه زیرین نگارخانه فرهنگسرای نیاوران به روی دیوار است که در حراجی‌های آمریکا و اروپا پنج هزار دلار خرید و فروش می شود.

کف و سقف قیمت آثار فروخته شده همچنان 80 هزار تا 9 میلیون تومان است وهمچنان  روز افتتاحیه نمایشگاه به لحاظ شمار استقبال کنندگان و از نظر میزان فروش بی رقیب مانده است.

فروش آثار و به طبع تغییر مدام تابلوها و نوبه نوشدن نمایشگاه، هنرمندان، نیز گنجینه داران و خریداران را برآن داشته تا هردو روز یکبار از این نمایشگاه دیدن کنند.

بهروزدارش، غلامحسین نامی، گیزلا وارگا سینایی، احمد وکیلی، نامی پتگر، گلی امامی، حسین ماهر، شراره صالحی، پرویزمرزبان، وثوق احمدی، پری وش گنجی، شهرزاد اسفرجانی و ... از جمله هنرمندانی هستند که پس از روز افتتاحیه از این نمایشگاه دیدن کردند.

بانک اقتصاد نوین، سازمان فرهنگ هنری شهرداری تهران، اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شرکت دامون فر؛ فابرکاستل آلمان از جمله خریداران نمایشگاه بزرگ سال بوده‌اند.

نمایشگاه بزرگ سال به همت گروه هنری هفت نگاه تا پایان جمعه ای که در پیش است در فرهنگسرای نیاوران دایر خواهد بود و علاقه مندان می توانند همه روزه ازساعت10 تا 19 از این نمایشگاه دیدن کنید.

کد خبر 16993

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز