گروه اقتصادی- محمد رضایی: درصورت تصویب نهایی مصوبه کمیسیون تلفیق، امسال بیکاران جویای کار می‌توانند از حقوقی معادل حداقل 117 هزار تومان در ماه برخوردار شوند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه با اعلام این خبر به همشهری گفت: براساس مصوبه تلفیق در سال‌جاری 2هزار میلیارد تومان به بیمه بیکاری اختصاص داده شده است. به گفته موسی‌الرضا ثروتی، براساس این تصمیم بیکاران مجرد ماهانه 117هزارتومان و بیکاران متاهل195 هزار تومان حقوق می‌گیرند. وی همچنین خاطرنشان کرد:

بیکارانی هم که پیش از این شاغل بوده و اکنون بیکار شده‌اند می‌توانند از حقوقی معادل 55درصد میانگین حقوق 3ماه آخر اشتغال‌شان برخوردار شوند. این عضو کمیسیون برنامه و بودجه البته این را هم گفت که این اعتبار به‌منظور اجرای فاز اول قانون بیمه بیکاری بوده و ممکن است تمام شاغلان را تحت پوشش قرار ندهد.

وی تصریح کرد: آیین‌نامه شناسایی بیکاران هم‌اکنون توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهایی شده و آماده اجراست.نایب رئیس مجلس شورای اسلامی هم در این باره به خبرنگار ما گفت: قانون بیمه بیکاری سال گذشته به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و بر این اساس مقرر شد تا به بیکارانی که آماده اشتغال هستند ولی شغلی ندارند حقوقی تحت عنوان بیمه بیکاری پرداخت شود. به گفته محمدرضا باهنر منابع این قانون باید از محل اعتبارات قانون هدفمندسازی یارانه‌ها پرداخت شود که امسال در حال اجرایی شدن است.

کد خبر 169724
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز