همشهری آنلاین: سخنگوی شورای نگهبان گفت: رئیس‌جمهور بر اساس اصل 113نمی‌تواند به شورای نگهبان و نهادهای خارج از قوای سه‌گانه تذکر و اخطار دهد.

فارس نوشت: عباسعلی کدخدایی درباره نامه اخیر رئیس‌جمهور گفت: با توجه به اینکه قبلاً شورای نگهبان اعلام نظر کرده بود هم در نظرات تفسیری و هم نتایج کارگروه حل اختلاف که در شورا تشکیل شده بود، رئیس‌جمهور بر اساس اصل 113نمی‌تواند به شورای نگهبان و نهادهای خارج از قوای سه‌گانه تذکر  و اخطار دهد.

عضو حقوق‌دان شورای نگهبان افزود: بنابراین نامه رئیس‌جمهور محترم مبنی بر مغایرت مصوبه مربوط به نظارت بر نمایندگان مجلس برخلاف اصل 113 قانون اساسی می‌باشد.

پس از آنکه طرح نظارت برنمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب و ازسوی شورای نگهبان تایید شد، علی لاریجانی این مصوبه را برای اجرا به دولت ابلاغ کرد. به رغم ابلاغ مجلس، روز گذشته محمود احمدی نژاد در نامه‌ای به آیت الله هاشمی شاهرودی، رئیس هیئت حل اختلافات قوا این مصوبه مجلس را مغایر با قانون اساسی خواند.

این چندمین بار است که دولت از اجرای مصوبات قانونی مجلس شورای اسلامی سر باز می‌زند و با استنادات ناروشن و ابهام آمیز و به بهانه مغایرت قانون با قانون، مصوبات مجلس را اجرا نمی‌کند.

 

کد خبر 169682

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز