همشهری‌آنلاین: دکتر سعیدرضا عاملی استاد ارتباطات دانشگاه تهران و رئیس دانشکده مطالعات جهان در آستانه برگزاری هفتمین همایش روابط عمومی الکترونیک و تجلیل از سی سال خدمات علمی دکتر مهدی محسنیان راد، پیام تبریکی صادر کرد.

سعیدرضا عاملی

وی در بخشی از پیام خود آورده است: دکتر محسنیان راد یک متفکر ارتباط شناس به معنای اعم و اخص آن است.

متن کامل این پیام را می‌خوانید:

به نام خدا

توحید و عدالت گرایی بنیادی‌ترین عنصر در درک پیام و عناصر مرتبط با پیام است. دانش ارتباطات، هم بعنوان یک حوزه رشته‌ای و هم بعنوان یک قلمرو بین رشته‌ای از نقش محوری در علوم انسانی و حتی علوم پزشکی و مهندسی برخوردار است. امروز بدون درک نظام ارتباطی و بدون درک پیام و از همه مهمتر بدون شناخت تحولات ناشی از ظهور جهان دوم که جهان صدردصد صنعتی و صد در صد ارتباطی است، فهم عمیق و عادلانه سایر پدیده های فردی و اجتماعی امکان پذیر نیست.

بطور حتم جناب آقای دکتر محسنیان‌راد که از عمق نظری بالا و عمیق در این حوزه برخوردار هستند، یکی از اندیشمندان شاخص در جمهوری اسلامی ایران هستند که بیش از سی سال در این حوزه از اهل خرد، اندیشه و قلم بوده اند. دکتر محسنیان راد یک متفکر ارتباط شناس به معنای اعم و اخص آن است. هم نظام ارتباطی، هم ساختارها و نهادهای زبانی و معنایی و هم رسانه‌های ارتباطی را به خوبی می‌شناسند و از خلاقیت نظریه پردازی در این حوزه برخوردار هستند.

تجلیل از سی سال خدمات علمی دکتر محسنیان‌راد، تجلیل از دانش ارتباطات در ایران است. امید که معرفت و شناخت متفکرانه ایشان منشاء خدمات عظیم به عرصه ارتباطی و رسانه‌ای در جمهوری اسلامی ایران و سربلندی تولیدات علمی این حوزه در جهان باشد.

درک پیام مستلزم درگیر شدن با فضای پیام و خروج از هیجانات پیام است. ما شدیداً نیازمند درک پیام و انتقال پیام انقلاب اسلامی ایران و تصحیح خدشه‌های بازنمایی شده پیام انقلاب اسلامی در جهان هستیم. محتوای دقیق، عامل تقویت هویت جمعی و باهم بودگی هم در عرصه نخبگی و هم در فرهنگ عامه خواهد بود.

این مهم نیز بدست نمی‌آید مگر با توحید گرایی و عدالت ارتباطی که فرد را با حقیقت پیام درگیر می‌کند. این مهم نیازمند بنیان‌های نظری و فکری عمیق هم در عرصه نخبگی و هم در قلمرو پرورش یافتگان عرصه نخبگی ارتباطات و پیام است. توحید گرایی و عدالت گرایی هم فرد را از وابستگی ها و خودخواهی های فردی رها می‌بخشد و هم چشم را به همه ابعاد احاطه شده ارتباط گر، ارتباط گیر و هسته پیام متوجه می‌کند.

در این راستا نیز امید به تلاش اندیشمندانی همچون استاد ارجمند جناب آقای دکتر محسنیان‌راد بسته‌ایم که دانش ارتباطات را در پیوند با تربیت‌های والای الهی عمق و توان فراگیرتری بخشند. برای ایشان هزاران موفقیت و سربلندی را از خدای متعال آرزو می‌کنم.

سعید رضا عاملی

more  تمبر گرامیداشت مقام علمی دکتر مهدی محسنیان‌راد منتشر شد

کد خبر 169352
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز