همشهری آنلاین: دبیر کل تشکلی که 45 سال سابقه‌ی فعالیت دارد و در واقع می‌توان از آن به عنوان قدیمی‌ترین تشکل در ایران نام برد، نتوانست در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌ی انتخابیه تهران رای کافی را کسب کند.

در انتخابات مجلس نهم، از حزب موتلفه که در ابتدای تاسیس هیات موتلفه بود ولی در اواسط دهه 80 به حزب تغییر نام داد 5 نفر با عنوان کاندیدا از حوزه‌ی انتخابیه تهران در لیست جبهه متحد اصولگرایان قرار داشتند که این 5 نفر توانستند به دور دوم انتخابات راه پیدا کنند، ولی در دور دوم شانس همراه 3 نفر از آنها نبود.

آقایان محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه، اسدالله بادامچیان قائم مقام این حزب و حسن غفوری‌فرد یکی دیگر از اعضای ارشد حزب موتلفه در دور دوم انتخابات از این میدان حذف شدند و تاکنون با توجه به آمار اعلام شده خانم‌ها لاله افتخاری و فاطمه رهبر دو کاندیدای دیگر این حزب توانستند در بین 25 نفرحوزه‌ی انتخابیه تهران قرار بگیرند و در واقع در این تشکل قدیمی زنان گوی سبقت را از مردان ربودند.

بنابراین گزارش از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه که یکی از ارکان اصلی جریان اصولگرای سنتی محسوب می شود، 5 نفر آنها در مجلس هشتم حضور داشتند و 6 نفر آنها نیز سابقه‌ نمایندگی از ادوار قبل مجلس را به دوش می‌کشند.

به عبارت دیگر از اعضای تشکیلات موتلفه در دور دوم هیچک موفق به راهیابی به مجلس نشدند.

کد خبر 169142
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز