همشهری آنلاین: شهردار تهران از بهره برداری بزرگراه امام علی تا قبل از سالگرد رحلت امام خمینی در 14 خرداد خبر داد و گفت: این بزرگراه دارآباد در شمال شرق تهران را به حرم مطهر متصل می کند.

محمد باقر قالیباف

به گزارش همشهری آنلاین،محمد باقر قالیباف در مراسم افتتاح 101 پروژه فرهنگی، اجتماعی، شهری و عمرانی و ترافیکی منطقه 7 تهران گفت: خواسته من از مردم شهر به خصوص خانوادههای شهدا این است که در حق بنده دعا کنند تا در مسیر خدمت به خلق خدا صادقانه تلاش کنم.

وی با بیان اینکه باید از همه شهرندان که در اطراف پروژه‌ها زندگی می‌کنند، حلالیت بطلبم افزود: ما در شهرداری زحمت زیادی برای مردم داریم. گاهی پروژه‌ها طولانی می شوند و طولانی بودن موجب آزرده شدن آنها و گاهی سه شیفت کار کردن در پروژهها برای آنها مزاحمت ایجاد میکند.

قالیباف ادامه داد: به عنوان مثال زمانی که میادین میوه و تره بار در نقطهای از شهر راه اندازی می‌شود همسایه‌ها از مخالفان جدی این میدان‌ها هستند که البته به حق است اما باید دانست که این موضوع برای بسیاری از افراد منفعت دارد و باید زحمت‌های شهر را تحمل کرد.

شهردار تهران اضافه کرد: ما در شهرداری مصمم هستیم کاری را انجام دهیم که بیشترین فایده را برای بیشترین مردم داشته باشد نه اینکه بیشترین منفعت را کمترین جمعیت شهر ببرد و این از سیاست‌های قطعی مدیریت شهری است.

قالیباف در ادامه افزود: شهروندان باید شهر را زنده و پویا ببینند و پروژه‌ها را در سطح ملی و محله‌ای مشاهده کنند.

میدان امام حسین (ع) باید در شان نام باشد

وی با اشاره به پروژه‌های منطقه 7 شهرداری تهران اظهار داشت: تعریض خیابان دماوند به عنوان یکی از گلوگاه‌های منطقه در حال انجام است. میدان امام حسین نیز همیشه یکی از غصه‌های بنده بود و گاهی بر روی مکان‌های شهر نام‌های مقدسی گذاشته می‌شود که متاسفانه شئونات مناسب با این نام در آن مکان رعایت نمی‌شود. میدان امام یکی از آن مکان‌ها بود.

قالیباف ادامه داد: میدان امام حسین به جهات نمادین با فرهنگ عاشورا فاصله بسیار دارد و از برنامه‌های قطعی ماست که این میدان را تا دهه محرم از جهت نمادین و فرهنگی آماده کنیم تا بزرگترین و بهترین مراسم آئینی و در خور شان این میدان در آن صورت گیرد.

پارک مینیاتور و تاثیر اقتصادی

شهردار تهران به تکمیل بزرگراه صیاد شیرازی و ادامه خیابان شهید مطهری و خیابان پلیس اشاره و بیان کرد: ما بر این باور هستیم که باید در هر فصل و هر سالی که می‌گذرد شهروندان در مقیاس محله، منطقه و شهر پروژه‌هایی را ببینید و حس کنند که شهرداری زنده و پویا در مسیر فعالیت‌های خود انجام وظیفه می‌کند.

وی اضافه کرد: یکی از پروژه‌هایی که بسیار علاقمند بودم در منطقه 7 اجرایی شود پارک مینیاتوری بود که امیدواریم بتوانیم این کار را که از کارهای بسیار زیبا است به انجام برسانیم که البته این پروژه علاوه بر تاثیرات فرهنگی که خواهد داشت تاثیرات اقتصادی نیز به دنبال دارد.

بزرگراه امام علی(ع) و تملک پنج هزار خانه

قالیباف در ادامه به بزرگراه امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: این بزرگراه بیش از 25 سال است که بر روی زمین مانده بود و به دلیل مشکلاتی که در تملک و طراحی و اجرا داشت متوقف شده بود. بسیاری از شهروندان از این موضوع گلایه مند بودند که چرا تکلیف خانه های موجود در این مسیر روشن نمی شود اما امروز کار آغاز شده است و بیش از 5 هزار واحد مسکونی که در مسیر قرار دارد در حال تملک است.

وی ادامه داد: اگر مشکل فنی و پولی وجود نداشته باشد که البته دارد مذاکره با 5 هزار خانواده در این شرایط اقتصادی و توافق با آنها کار ساده و راحتی نیست اما امروز خدمت گذاران مردم در مدیریت شهری مصمم هستند که با همکاری و همیاری شهروندان این پروژه عظیم را تا سال آینده و پیش از مراسم رحلت امام (ره) به پایان برسانند.

شهردار تهران اضافه کرد: با تکمیل بزرگراه امام علی شهروندان می توانند از داراباد بدون توقف و چراغ قرمز 33 کیلومتر مسیر بزرگراهی را طی کرده و به حرم مطهر امام برسند.

به گفته شهردار تهران این اتفاق بزرگی است که در راستای سیاست کاهش فاصله طبقات شمال و جنوب و شرق و غرب تهران اتفاق می افتد.

تملک بزرگراه امام علی (ع) یک میلیارد تومان هزینه داشت

قالیباف با بیان اینکه تملک این بزرگراه نزدیک به یکهزار میلیارد تومان هزینه در برداشته گفت: این کل بودجه سال 84 شهرداری تهران است.

وی اضافه کرد: بزرگراه امام علی 14 تقاطع بزرگ دارد که بعضی از این تقاطع ها 4 طبقه است که به عنوان مثال تقاطع شهید محلاتی با امام علی از جمله تقاطعاتی است که همه جهت ها در آن مشخص شده است.

وی گفت:در حال حاضر این 14 تقاطع با تمام توان در حال انجام هستند و از پل آغاز در منطقه 8 تا منطقه 20 تمامی تقاطع‌ها رد دست اقدام است. به گفته قالیباف پروژه بزرگراه امام علی اگر بیشتر از پروژه صدر نیایش عظمت نداشته باشد کمتر از آن نیست.

شهردار تهران با بیان اینکه بیش از 1700 واحد مسکونی در مسیر بزرگراه امام علی در منطقه 7 واقع است تصریح کرد: به همکارانم تاکید کرده‌ام که حقی از مردم ضایع نشوند گرچه ما حافظ بیت المال هم باید باشیم و نیاید واحدها را گرانتر از آنچه که هست بخریم.

شهردار تهران اظهار داشت: به تمامی همکارن ابلاغ کرده‌ام که پرداختی معاملات را کوتاه کنند و هر فردی که تا اردیبهشت ماه قرار داد بسته تا آخر همین ماه تمامی پرداختی به آن فرد انجام شود. تنها راهی که برای ما باقی مانده کوتاه کردن زمان پرداختی‌هاست و این کار را انجام می‌دهیم.

کد خبر 169130

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز