گروه سیاسی: در روزهای آخر تبلیغات انتخاباتی نامزدهای دور دوم انتخابات نهمین دوره مجلس‌ و جبهه‌های مختلف فکری و سیاسی لحظات پرمشغله‌ای را برای رقابت در پیش دارند.

در این میان جبهه متحد اصولگرایان که از حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز تهران بهره‌مند است ‌به‌دلیل کارآمدی و تنوع سلایقی که در آن لحاظ شده ‌ بیشترین نگاه‌ها را به خود معطوف کرده است. جبهه متحد اصولگرایان روز گذشته با برگزاری همایش جوانان و دانشجویان خود بار دیگر خبرساز شد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری روز گذشته در پیامی به جبهه متحد اصولگرایان که در این همایش عنوان شد،گفت: «اینجانب با توجه به وضعیت خطیر و حساس کشور به شما فرزندان انقلابی امام(ره) و مقام معظم رهبری توصیه می‌کنم به‌عنوان پیشتازان بصیرت در تبیین حقایق و معرفی کاندیداهای اصلح که در جبهه متحد اصولگرایان مجتمع شده اند، نقش آفرینی کنید.

به‌رغم تصور به‌وجود آمده، در این مرحله انتخابات چون شعارها، مشابهت زیادی دارند گزینش نامزدها سخت‌تر است و این شبیه همان دورانی است که امام علی علیه السلام فرمود: «ولا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر». در این مسیر لازم است در مقابل تخریب‌های به عمل آمده علیه نیروهای انقلاب و بی‌توجهی به رهنمودهای رهبری درخصوص «اتحاد و یکپارچگی» و «جذب حداکثری از نیروهای انقلاب» به تبیین و توضیح مواضع امام(ره) و مقام معظم رهبری بپردازید که انقلاب هر چه دارد مدیون این دو رهبر الهی است.»

تقدیر از خویشتن داری

از سوی دیگر آیت‌الله مهدوی کنی در نشست عصر دیروز جامعه روحانیت مبارز از خویشتنداری و بزرگواری نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان در برابر هجمه‌ها و نسبت‌های ناروا تقدیر کرد. وی اظهار داشت: خوشبختانه دوستان و وفاداران جبهه متحد اصولگرایی در برابر هجمه‌ها، اختلاف‌افکنی‌ها و نسبت‌های ناصحیح خویشتنداری و صبوری کرده و از خود بزرگواری نشان داده‌اند.

آیت‌الله مهدوی کنی متذکر شد که مطمئنا این رفتار ارزشمندانه و اسلامی مورد توجه آحاد شهروندان بوده و اعتماد و آرامش آنان را جلب می‌کند که بی‌تردید آثار مناسب و مطلوبی را به‌دنبال خواهد داشت. رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان ابراز امیدواری کرد که اصولگرایان با رفتار حسنه و نیکو، در سنگر خدمت به مردم و دفاع از ارزش‌های والای انقلاب و نظام اسلامی موفق باشند.

26 فروردین نیز آیت‌الله شیخ محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و آیت‌الله مهدوی کنی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز در بیانیه‌ای مشترک ضمن تقدیر از حضور گسترده مردم در دور نخست انتخابات مجلس نهم، خواستار تداوم این حضور در دور دوم برای تقویت و استحکام قوه مقننه شدند. حضرات آیات مهدوی کنی و یزدی در این بیانیه همچون دور اول انتخابات از فهرست جبهه متحد اصولگرایان حمایت کردند و آوردند: جامعه مدرسین و جامعه روحانیت با درک شرایط خطیر فعلی و اهمیت مجلس از گزینه‌های جبهه متحد اصولگرایان که افرادی عالم، شایسته، خدمتگزار و پرتلاش و مردمی هستند حمایت کرده و امیدوار است ملت شریف با رای قاطع و بالای خود دفتر افتخارات خود را پربار نمایند.

شیوه خالص‌سازی‌ بدون کارایی

دیروز در ادامه ‌ این جلسه که چند تن از نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان نیز حضور داشتند، غلامعلی حداد عادل، منتخب مردم تهران در دور اول انتخابات مجلس نهم، گفت: نمایندگان تهران سیاسی‌ترین نمایندگان در مجلس هستند و در تصویب مسائل کلی نظام نقش مثمرثمری دارند، ازاین‌رو امیدواریم چهره‌های شاخص از این حوزه به مجلس راه پیدا کنند. رئیس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرایان نیز با بیان اینکه گذشته ما سراسر از صحنه‌هایی است که برخی از مدعیان امروز مخالفت با جبهه متحد رنگ آن را هم ندیده‌اند گفت: جبهه متحد به‌رغم همه تخریب‌ها معتقد است در شرایط کنونی راهی جز وحدت و دست‌در دست نهادن نیروهای انقلاب و اصولگرا وجود ندارد.

علیرضا زاکانی با بیان اینکه ما امروز متهم به این هستیم که صحبت از وحدت می‌کنیم گفت: عجبا! امام خمینی(ره) انگیزه الهی و وحدت کلمه را اساس انقلاب دانستند اما ما امروز متهم هستیم که از وحدت استقبال می‌کنیم. ما معتقدیم شیوه خالص‌سازی‌ که برخی دنبال می‌کنند در جامعه ۷۰ میلیونی کارایی ندارد چراکه رهبر معظم انقلاب همواره بر جذب حداکثری تاکید داشتند. زاکانی گفت: ما مرزبندی شفاف با غیرخودی‌ها داریم اما در نگاه به‌خودی‌ها به دیده اغماض می‌نگریم چرا که رهبری سال ۸۸ در دیدار عده‌ای از نمایندگان مجلس فرمودند باید با اغماض وحدت را پاس بداریم.

نسبت‌های ناروای یک گروه اندک

رئیس مجلس نیز روز گذشته با انتقاد از حجم تخریب‌ها علیه جبهه متحد اصولگرایان گفت: گاهی به برخی افراد متشخص جامعه که از نظر معنوی و دین رتبه بالایی دارند مانند حضرات آیات مهدوی کنی و مصباح یزدی، نسبت‌های ناروایی مطرح می‌کنند درحالی‌که هر دو این افراد انسان‌های بزرگ و حکیمی هستند. ‌

علی لاریجانی طی سخنانی در هشتمین همایش حکمت مطهر با تاکید بر اینکه همه افراد باید بتوانند در کشور کار کنند و تحقق عدالت در گرو این موضوع است، اظهار داشت: آنچه در حوزه سیاست در نگاه شهید مطهری کاملا متبلور بود، این است که افراد کارهایشان را با آراستگی سیاسی انجام دهند، بنابراین اگر کسی تصور می‌کند با تخریب دیگری می‌تواند خودش را بالا بکشد، دچار سوءتفاهم در این زمینه است و این موضوع با نگاه شهید مطهری بسیار فاصله دارد.

25کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان

جبهه متحد اصولگرایان در دور دوم انتخابات از لاله افتخاری، زهره الهیان، الهام امین‌زاده، ابراهیم انصاریان، اسدالله بادامچیان، محمدرضا باهنر، مهرداد بذرپاش، احمد توکلی، محمدنبی حبیبی، علی اصغر خانی، مجتبی رحماندوست، محمدنبی رودکی، فاطمه رهبر، علیرضا زاکانی، پرویز سروری، زهره طبیب‌زاده، حسین فدایی آشتیانی، محسن کازرونی، اسماعیل کوثری، غلامرضا مصباحی‌مقدم، حسین مظفر، الیاس نادران، سید محمود نبویان، حسین نجابت و بیژن نوباوه وطن حمایت کرده است.

کد خبر 168680
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز