کریم اعظمی: امیر قلعه‌نویی با کسب 4 قهرمانی در لیگ برتر پرافتخارترین مربی در این رقابت‌هاست. او 2 بار با استقلال و 2 بار هم با سپاهان جام‌قهرمانی را بالای سر برده و رکورد دیگر این مربی، قهرمانی در 3 فصل پیاپی است.

فوتبال - قلعه نویی

اگر تراکتور امسال قهرمان ایران شود، قلعه‌نویی به یک رکورد بی‌نظیر دست پیدا خواهد کرد؛ هر چند در حال حاضر سپاهان مدعی جدی قهرمانی است و شرایط جدول به‌گونه‌ای است که شانس تراکتور از تیم اصفهانی کمتر است. با این حال قلعه‌نویی معتقد است نتایجی که تراکتور در این فصل گرفته فراتر از حد انتظار بوده و قرار گرفتن در جایگاه دوم چیزی کمتر از قهرمانی نیست. در حال حاضر حرف و حدیث‌های مختلفی در مورد ماندن یا جدایی قلعه‌نویی از تراکتورسازی شنیده می‌شود و او هم تصمیم نهایی‌‌اش را در این خصوص نگرفته ولی قلعه‌نویی تأکید می‌کند که اگر شرایط مورد نظرش فراهم شود، دوست دارد که یک سال دیگر در این باشگاه بماند. او در خصوص وضعیت تراکتور، شانس قهرمانی این تیم، شایعه حضورش در استقلال و مسائل مختلف دیگر گفت‌وگویی اختصاصی با همشهری انجام داد. حرف‌های قلعه‌نویی را می‌خوانید.

  • ابتدا از نتیجه بسیار خوبی که چند روز پیش مقابل پرسپولیس گرفتید شروع کنیم. خیلی‌ها معتقدند پرسپولیس در این بازی مثل چند بازی گذشته از روزهای خوبش فاصله داشت و این موضوع نقش زیادی در برد شما داشت. نظر خودتان چیست؟

ما از یک بازی سخت لیگ سربلند بیرون ‌آمدیم و خوشحال هستم که در نیمه دوم یک فوتبال تاکتیکی و مدرن را انجام دادیم. من بعد از بازی هم گفتم که در نیمه اول خیلی بد بازی کردیم ولی بازیکنانم در نیمه دوم فوتبال قابل قبولی انجام دادند و 3امتیاز گرفتیم. در مورد سؤال شما هم باید بگویم که با حرفتان مخالفم چون پرسپولیس در روز بدش نبود، اگر اینطور بود آنها در نیمه اول آن‌قدر خوب بازی نمی‌کردند. ما شانس آوردیم که پنالتی پرسپولیس و چند فرصت دیگر این تیم تبدیل به گل نشد.

  • این روزها طرفداران تراکتورسازی تمامی ظرفیت ورزشگاه را پر می‌کنند. این موضوع خیلی به شما کمک می‌کند، درست است؟

صددرصد همینطور است و هیچ جا چنین تماشاگرانی ندارد. من از تک‌تک آنها ممنون هستم چون سنگ تمام گذاشتند و مردانگی به خرج دادند. این تماشاگران از راه دور به استادیوم‌ها می‌آیند و دیدید که بازیکنان تراکتورسازی هم بامعرفت بازی کردند. بازیکنان ما با وجود تمامی مشکلاتی که در باشگاه وجود دارد، یک لحظه عقب نمی‌کشند که این در نوع خودش ارزش زیادی دارد. در مورد این هواداران باید یک چیز دیگر را هم بگویم. شما شک نکنید که تراکتور می‌تواند با یک برنامه‌ریزی سه‌ساله قهرمان آسیا شود. اسم تراکتور یک برند مهم است و همین موضوع به این تیم کمک خواهد کرد تا در آسیا هم مدعی باشد. البته منوط به اینکه مشکلات مالی حل شده و امکانات گسترده‌تر شود. باشگاه تراکتور برای موفقیت در این کار احتیاج به آدم‌های بزرگ دارد.

  • بازیکنان شما در این چند روز مدام در مورد مشکلات مالی صحبت می‌کنند. در این خصوص چه نظری دارید؟

آنها حق دارند چون نیمی از قرارداد خود را هنوز دریافت نکرده‌اند، این در حالی است که فقط 2هفته به پایان لیگ برتر باقی مانده و باید تا الان تمام حق و حقوق خود را دریافت می‌کردند. حتی پاداش‌ها هم عقب افتاده و بازیکن هم تا حدی صبر می‌کند. آنها تا همین جا هم به خاطر مردم تبریز صبر کردند و با مشکلات کنار آمدند.

  • مگر مسئولان باشگاه تراکتور برای حل این مشکلات کار خاصی انجام نمی‌دهند؟

آنها تلاش می‌کنند ولی متأسفانه هنوز مشکلات حل نشده است.

  • شما اگر امسال قهرمان لیگ شوید، برای چهارمین سال پیاپی جام را بالای سر خواهید برد. تا حالا فکر کرده‌اید که یک رکورد فوق‌العاده خواهد بود؟

ما زیاد در فکر رکورد نیستیم، هر چه خدا بخواهد همان خواهد شد. لیاقت مردم آذربایجان و طرفداران تراکتور این است که تراکتور قهرمان شود یا اینکه سهمیه آسیا را بگیرد. خدا را شکر که امسال نتایج خوبی گرفتیم و حالا هم در رده دوم جدول قرار داریم.

  • فکر می‌کنید مثل 3 فصل پیش که با استقلال در آخرین هفته قهرمان شدید، امسال هم قهرمان شوید؟

ما بازی‌ها را تا آخرین هفته به‌طور جدی دنبال خواهیم کرد و نهایت تلاش خود را به خرج خواهیم داد تا قهرمان شویم ولی الان شرایط جدول طوری است که سرنوشت قهرمانی دست خودمان نیست. ما باید منتظر لغزش سپاهان باشیم و خودمان هم 6 امتیاز بگیریم.

  • فکر می‌کنید سپاهان مقابل ذوب‌آهن و مس امتیاز از دست بدهد؟

ما به نتایج دیگر رقیبان نباید توجه کنیم چون این موضوع روی تمرکزمان تأثیر منفی می‌گذارد. تراکتور باید هر دوبازی را ببرد تا ببینیم شرایط چگونه پیش خواهد رفت.

  • در مورد وضعیت شما برای فصل آینده حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد. بالاخره قرار است در تراکتورسازی بمانید یا اینکه قصد جدایی دارید؟

من 2شرط مهم برای تراکتورسازی گذاشتم؛ اول اینکه بازیکنانی که می‌خواهم، حفظ شوند و دوم اینکه بازیکنان مورد نظرم جذب شوند. تراکتور برای فصل بعد باید در حد لیاقت طرفداران آذربایجانی بسته شود. نگاه من به سال آینده، هم به تیم‌های داخلی است و هم خارجی چون قرار است در آسیا حضور داشته باشیم. مطمئن باشید توقع هواداران و خیلی‌های دیگر در سال آینده نسبت به تراکتورسازی بیشتر است. من خواسته غیرمعقولی نداشتم چون می‌خواهیم هم با کیفیت‌تر بازی کنیم و هم با تیم‌های آسیایی رقابت کنیم.

  • می‌گویند شما برای فصل آینده پیشنهاد یک میلیاردی به باشگاه تراکتور داده‌اید. این موضوع صحت دارد؟

خدا را گواه می‌گیرم که حرفی در مورد مسائل مالی نزده‌ام. آن‌قدر گناه دارم که اجازه بدهید آنهایی که چنین حرف‌هایی را می‌زنند گناه‌هایم را بشویند. تنها مطلبی که در خصوص آن با مسئولان تراکتور صحبت نکرده‌ام مسئله مالی بود و این بحث‌ها را آدم‌هایی مطرح می‌کنند که قبلا در موردشان حرف زدم. اگر هم شرطی برای به خدمت گرفتن بازیکنان و حفظ شدن برخی دیگر گذاشتم به خاطر تراکتورسازی و مردم خوب آذربایجان است چون سال بعد باید بهتر از این نتیجه بگیریم.

  • آیا شایعه حضور شما در استقلال تبدیل به واقعیت خواهد شد؟

از من فقط در مورد تراکتور سؤال کنید چون دوست ندارم در مورد تیم‌های دیگر حرف بزنم. این خبرها هم که در رسانه‌ها مطرح شده دروغ است و مذاکره‌ای با استقلال نداشتم. دلیلی ندارد که به استقلال فکر کنم چون خودم تیم دارم.

  • مظلومی چند روز پیش در مصاحبه‌ای گفت که مثل برخی مربیان نیازی به بنر و پارچه ندارد. در مورد صحبت‌های او که شما را خطاب قرار داده چه صحبتی دارید؟

من در این مورد حرفی ندارم. خیلی‌ها می‌خواهند من به حاشیه بروم ولی حواسم به تیم خودم است.

  • شایعاتی هم در مورد مذاکره شما با سایپا شنیده شده، آیا این موضوع صحت دارد؟

حتما می‌خواهید بگویید که من با تمام تیم‌های لیگ مذاکره کرده‌ام. اصلا این‌طور نیست و من الان سرمربی تراکتور هستم و درست نیست با تیم دیگری مذاکره کنم.

کد خبر 168377

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز