همشهری آنلاین: یک عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی با تاکید بر این‌که «جمع‌بندی این جبهه حمایت از ریاست حداد عادل در مجلس نهم است» گفت: کاندیداتوری دکتر آقاتهرانی نیز منتفی است ولی با این وجود قطعا جبهه پایداری برای انتخابات هیات ریسه ورود پیدا می‌کند.

حجت الاسلام حمید رسایی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که «آقاتهرانی تمایلی برای ورود به عرصه رقابت ریاست مجلس نهم ندارد» اظهار کرد: علی‌رغم تمایل برخی کاندیداها در تهران و شهرستان‌ها برای ریاست آقای آقاتهرانی ایشان تمایلی برای ورود به عرصه رقابت ندارد، به همین دلیل جمع‌بندی جبهه پایداری حمایت از ریاست حداد عادل در مجلس نهم است.

وی افزود: در همین رابطه برخی از دوستان با وجود «شانیت‌هایی » باز هم به جمع‌بندنی برای حمایت از ریاست آقای حداد عادل رسیده‌اند. بر این اساس کلا کاندیداتوری دکتر آقاتهرانی منتفی است مگر آن که به هر دلیلی و یا هر احتمال کوچکی آقای حداد عادل وارد عرصه رقابت نشوند در این حالت نیز حتما جبهه پایداری گزینه‌ای برای ریاست به نمایندگان دوره نهم پیشنهاد می‌کند.

این عضو فراکسیون انقلاب اسلامی در مجلس با بیان این‌که «در حال حاضر تنها دو گزینه حداد عادل و لاریجانی برای ریاست مطرح هستند»، گفت: با وجودی که افراد دیگری در مجلس برای ریاست شایستگی دارند ولی تاکنون گزینه دیگری پیشنهاد نشده و مطرح نیست.

جبهه پایداری برای انتخابات هیات ریسه مجلس فعالیت خواهد کرد

رسایی در ادامه با بیان این‌که «قطعا جبهه پایداری برای حضور در بخش‌های دیگر هیات رییسه فعالیت می‌کند»، گفت: جبهه پایداری بر اساس صلاحیت‌ها، لیاقت‌ها و توانایی‌ها از اعضای جبهه و دیگر نمایندگان با چنین شاخصه‌ها و ویژگی‌ها حمایت می‌کند.

روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران نیز در همین زمینه اظهار کرد: جبهه پایداری قصد داشت که برای ریاست مجلس به صورت مستقل فردی را معرفی کند، اما با توجه به تشکیل جبهه‌های مختلف برای تصدی ریاست مجلس آینده، حاضریم به نفع آقای حداد عادل از معرفی فرد مستقل خودداری نماییم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که جبهه متحد به دنبال معرفی آقای حدادعادل به عنوان رییس مجلس آینده است و از طرفی هم تعداد قابل‌توجهی از نمایندگان فعلی توانسته‌اند، در مجلس آینده حضور پیدا کنند،‌ مواضعی به نفع آقای لاریجانی دارد؛ لذا از معرفی فرد مستقل از جبهه پایداری برای ریاست مجلس صرفنظر کرده تا آقای حداد عادل راحت‌تر بتوانند این مسوولیت را به دست آورند.

وی در عین حال گفت: ما متاسفانه نگرانی‌هایی از جانب اطرافیان آقای حدادعادل داریم که اگر قرار باشد، آقای حداد به عنوان رییس مجلس آینده معرفی شود، باید در مورد این افراد تجدیدنظر نماید؛ چراکه این افراد در سایت‌ها و روزنامه‌های خود به دنبال تخریب جبهه پایداری و وارونه جلوه‌دادن شخصیت اعضای این جبهه هستند و در مواردی هم موضع‌گیری‌هایشان در مجلس گذشته به نفع انقلاب نبوده است.

حسینیان با برشمردن عملکرد هیات رییسه فعلی مجلس در برخورد با دولت و نحوه تعامل با آن، تدوین قوانین قابل اجرا و درست و همچنین نظارت بر اجرای آنها و نداشتن یک موضع مشخص در مواردی مانند قانون حقوق مادام‌العمر ، همچنین نداشتن یک استراتژی روشن اقتصادی برای اداره کشورآن را حائز نمره قبولی ندانست.

کد خبر 168230
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز