یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین نمایشگاه نقاشی انفرادی نگار کلانتری از 8 اردیبهشت در گالری آشیان نقش و مهر آغاز به کار کرده است.

نقاشی

به گزارش همشهری آنلاین، «تا شقایق هست» عنوان این نمایشگاه است که در آن کلانتری در 30 تابلو با تکنیک آبرنگ و جوهر بر روی کاغذ، برداشت‌های خود از اشعار سهراب سپهری را به نقاشی را درآورده است که در همان شب افتتاحیه 25 تابلوی آن به فروش رسید.

در افتتاحیه این نمایشگاه حضور پررنگ چهره‌های هنرهای تجسمی، ادبیات و علاقمندان به شعر و نقاشی بسیار قابل ملاحظه بود: جواد مجابی، حسین محجوبی، پرویز کلانتری، علی اکبر صادقی، محمد سریر، دکتر حاج سید جوادی، محمد ابراهیم جعفری، سیف الله پویا راد، دکتر پارسی نژاد، آهو خردمند، نیلوفر قادری نژاد، نادر سیحون ... از جمله بازدیدکنندگان «تا شقایق هست» بودند.

نگار کلانتری متولد 1345 و دختر  پرویز کلانتری است که به جهت علاقه وافرش به اشعار سهراب تصمیم گرفت نخستین نمایشگاهش را با الهام از اشعار او برپا کند.

او می‌گوید: حدود 16 سال پیش نقاشی را با بهره‌مندی از تجارب خانم شهره مهران و نیلوفر قادری نژاد آغاز کردم و سپس در آمریکا به مدت دو سال نزد خانم اندی چن آبرنگ آموختم و این اواخر با جناب حسام ابریشمی این راه را ادامه دادم.

نگار کلانتری برای نقاشی کردن اشعار سهراب سپهری، از تکنیک آبرنگ بر روی کاغذ برنج بهره برده است تا لطافت و ظرافت نگاه این شاعر نو پرداز را بازتاب دهد.

آثار او را شاعرانگی در نقاشی می‌توان قلمداد کرد. ضمن آنکه نقاش تلاش کرده در برخی آثار طنز پنهان را در تصویر کردن اشعار از خود بروز دهد که تابلوی «کفش‌هایم کو» مصداق بارز این مطلب است.

نمایشگاه نقاشی‌های نگار کلانتری تا 12 اردیبهشت در گالری آشیان نقش و مهر واقع در میدان آرژانتین، بخارست، خیابان 18، بن‌بست گل محمدی، شماره 4 دایر است و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت16 تا19  از این آثار دیدن کنند.

کد خبر 168226

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز