گروه حوادث: یک قاب عینک که شبیه بی‌سیم ساخته شده بود و چند دست لباس نیروی انتظامی، همه لوازمی بود که اعضای باند ماموران قلابی از آن برای سرقت از طعمه‌هایشان استفاده می‌کردند.

متهمان

تحقیقات پلیس برای دستگیری اعضای این باند اوایل سال گذشته و با شکایت یک راننده کامیون شروع شد. شاکی به ماموران گفت: در حال عبور از جاده بودم که یک خودروی زانتیا از کنار ماشینم عبور کرد و یکی از سرنشینان آن که لباس پلیس به تن داشت و یک بی‌سیم در دست داشت، از من خواست که توقف کنم.

من هم به تصور اینکه آنها مامور پلیس هستند، پایم را روی ترمز گذاشتم و کنار جاده توقف کردم. شاکی ادامه داد: 2 نفر از زانتیا پیاده شدند و به طرف من آمدند. آنها خودشان را مامور مبارزه با مواد‌مخدر معرفی کردند و گفتند که به من مشکوک هستند و احتمال می‌دهند که داخل ماشینم مواد‌مخدر باشد.

به همین دلیل شروع به بازرسی بدنی من و داخل کامیون کردند و بعد از اینکه پول‌هایم را برداشتند، با سرعت سوار زانتیا شدند و پا به فرار گذاشتند. با این شکایت، ماموران به چهره‌نگاری از ماموران قلابی دست زدند و در حالی که سرگرم تحقیقات ویژه بودند، چند شاکی دیگر هم با مراجعه به اداره آگاهی، شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند.

یکی از شاکیان که مرد جوانی بود مدعی شد: بعد از گرفتن یک‌میلیون و 900‌هزار تومان پول نقد از بانک خارج شدم و می‌خواستم سوار موتورم شوم که یک خودروی زانتیا سد راهم شد. سرنشینان آن‌که لباس پلیس به تن داشتند، مدعی شدند که با موتورسیکلتم کیف‌قاپی شده است و بعد همه پول‌هایم را به بهانه اینکه سرقتی هستند از من گرفتند و با عجله سوار زانتیا شدند و فرار کردند.

وقتی فهمیدم که آنها دزد هستند، خواستم تعقیبشان کنم اما آنها سوئیچ موتورم را هم برده بودند تا موفق به تعقیبشان نشوم. ماموران در ادامه به بررسی آلبوم عکس مجرمان سابقه دار پرداختند و با کمک شاکیان توانستند 6 نفر از سارقان را شناسایی کنند. تمامی آنها از مجرمان طایفه فیوج بودند که پیش از این هم بارها به اتهام کف‌زنی و سرقت تحت پوشش مامور پلیس، دستگیر و راهی زندان شده بودند. ماموران در ادامه تحقیقات و با زیر نظر گرفتن محل‌های احتمالی تردد متهمان توانستند مخفیگاه آنها را در منطقه فردیس کرج شناسایی کنند.

با انجام تعقیب و مراقبت شبانه روزی، دیگر اعضای باند نیز یکی بعد از دیگری شناسایی شدند و مشخص شد که این باند متشکل از 12‌سارق سابقه دار است و 3 مرد جوان که با هم نسبت فامیلی دارند، آن را هدایت می‌کنند. با شناسایی مخفیگاه تمامی اعضای باند 8‌تیم عملیاتی پلیس راهی فردیس کرج شدند و با محاصره مخفیگاه‌های سارقان، ساعت 4‌بامداد سوم اردیبهشت، در عملیاتی همزمان تمامی سارقان را دستگیر کردند.

در بازرسی مخفیگاه متهمان چند خودروی پژو، زانتیا، لیفان و پراید کشف شد. یکی از سردسته‌های باند که 2 سال پیش به جرم کف‌زنی دستگیر و راهی زندان شده بود در بازجویی‌ها گفت: با کمک 2 نفر از اقوام و دوستانم باند سارقان مامورنما را راه انداختیم. ما با استفاده از قاب عینک که آن را شبیه بی‌سیم درست کرده بودیم و با پوشیدن لباس ماموران پلیس از راننده‌های خودروهای سنگین و سبک در نقاط مختلف کشور از جمله کرج، تهران، اسلامشهر، شهریار، شهرهای شمالی کشور، مشهد و اصفهان و همچنین از مشتریان مراکز تجاری و بانک سرقت می‌کردیم و پول‌های به دست آمده از این راه را صرف خوشگذرانی و سفرهای خارجی مثل سفر به ترکیه می‌کردیم.

سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به اعتراف صریح متهمان به سرقت‌های متعدد گفت: قاضی پرونده مجوز انتشار عکس بدون پوشش اعضای باند را صادر کرده و شاکیان احتمالی می‌توانند برای طرح شکایت به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 168155
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز