پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۵:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک بررسی نشان می‌دهد نداشتن حمایت به دنبال حوادث ضربه‌زننده زندگی مانند مشکلات در روابط عاطفی، از دست دادن یکی از عزیزان، مورد آزار قرار گرفتن ممکن است باعث اختلالات خورد و خوراک شود.

eating disorder

به گزارش هلث دی نیوز پژوهشگران دانشگاه مینه‌سوتا می‌گویند افراد مبتلا به اختلالات خورد و خوراک گزارش می‌کنند که حتی تغییراتی در حد تغییر مدرسه یا شغل ممکن است اختلالات خورد و خوراک مانند بی‌اشتهایی عصبی یا پرخوری عصبی ایجاد کند.

این بررسی 26 زن و یک مرد در سنین 17 تا 64 را در بر می‌گرفت که به طور میانگین 20 به اختلالات خورد و خوراک مبتلا بودند و بوسیله متخصص در یک کلینیک سرپایی درمان می‌شدند.

9 نفر از این بیماران دچار بی‌اشتهایی عصبی بودند، سه نفر از آنها پرخوری عصبی بودند، یکی از آنها هر دو بیماری را داشتند، و 14 نفر دیگر اختلالات خورد و خوراکی داشتند که با معیارهای تشخیصی برای اختلال خاصی تطبیق نمی‌کرد.

این پژوهشگران شش عامل عمده را شناساسایی کردند که باعث تشدید این اختلالات خورد و خوراک در این بیماران می‌شد: تغییر مدرسه، تغییرات روابط عاطفی، مرگ اعضای خانواده یا دوست نزدیک، مورد سوءاستفده یا آزار جنسی قرار گرفتن، تغییر خانه یا شغل، بیماری یا بستری شدن.

این پژوهشگران می‌گویند هدف آنها از این بررسی این بود که دریابنند آیا رابطه‌ای میان حوادث گذرای زندگی خانوادگی و شروع اختلالات خورد و خوراک وجود دارد یا نه.

به گفته آنها اختلالات خورد و خوراک از لحاظ بهداشت عمومی مهم هستند و دانستن علل به وجودآورنده آنها می‌تواند ایجاد درمان‌های موثرتر کمک کند.

این بررسی ثابت کرد که اختلالات خورد و خوراک ممکن است ناشی از تغییرات عمده زندگی و نبود حمایت در مواجه با این رخدادها باشد.

کد خبر 167905

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز