چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: ویلارد میت رامنی (Willard Mitt Romney) متولد سال ۱۹۴۷ در دیترویت میشیگان در آمریکا است

Mitt Romney

میت رامنی که عضو  فرقه مورمون است و در سال ۱۹۶۶ به عنوان مبلغ مذهبی فرقه مورمون به فرانسه رفت و ۳۰ ماه در این کشور به تبلیغ این فرقه پرداخت؛ فرماندار سابق ایالت ماساچوست (هفتادمین فرماندار ایالت ماساچوست) و عضو حزب جمهوریخواه آمریکا بوده و از دنیای اقتصاد به سیاست قدم گذاشته است.

رامنی یک سرمایه‌دار بزرگ  و یکی از بنیانگذران و مدیران شرکت مالی بین کپیتال (Bain Capital) است. او در سال ۲۰۰۲ جزو برگزارکنندگان المپیک زمستانی در امریکا بود.

رامنی در انتخابات رایاست جمهوری سال ۲۰۰۸ به عنوان یک تاجر و مدیر موفق وارد کارزار انتخابات شد ولی چون امریکا چهره‌ای چندان شناخته شده نبود؛ حزب جمهوریخواه ترجیح داد تا جان مک کین را کاندیدای مبارزه با باراک اوباما معرفی کند.

میت رامنی که یکی از نامزدهای جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2012 بود لیسانس خود را از دانشگاه بریگهم یانگ گرفته و  فوق لیسانس مدیریت و دکترای خود در رشته حقوق را از دانشگاه هاروارد اخذ کرده است.

رامنی متاهل و دارای پنج فرزند است.

وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 آمریکا با باراک اوباما به رقابت پرداخت اما نتوانست به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب شود.

کد خبر 167836
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز