گروه حوادث: تکنیسین اتاق عمل بعد از سرقت مهر و سربرگ یک متخصص پوست و مو، خودش را پزشک معرفی و با راه‌اندازی مطبی در ورامین شروع به ویزیت بیماران کرد.

متهم

راز این پزشک قلابی زمانی فاش شد که زن جوانی به اداره آگاهی قرچک ورامین رفت و به طرح شکایت از یک متخصص پوست و مو پرداخت. وی در شکایت خود به افسر پرونده گفت: مدتی بود که به خاطر ریزش موهایم به‌دنبال یک متخصص خوب و حرفه‌ای می‌گشتم تا اینکه یکی از آشنایانم پزشکی را به من معرفی کرد.

او می‌گفت ویزیت این پزشک 20هزار تومان است اما در عوض کارش حرف ندارد و وی کاملا حرفه‌ای است. من هم شماره تلفن مطب او را یادداشت کردم و بعد از تماس، از منشی وی وقت گرفتم. او برای 2 روز بعد به من وقت داد و روز قرار به آدرس مطب در قرچک رفتم. آنجا مطب شیک و مرتبی بود و من به خیال اینکه وی متخصص پوست و مو است و مشکلم را حل می‌کند، حق ویزیت او را پرداخت کردم و در 3نوبت به آنجا رفتم.

هر بار هم پول ویزیت را پرداخت کردم اما مردی که خود را متخصص معرفی می‌کرد، داروهایی برایم تجویز کرد که اصلا مشکلم را حل نکرد. از طرفی از یکی از کسانی که به خاطر درمان بیماری پوستی‌‌اش به مطب آمده بودیم شنیدم که او هم از این پزشک ناراضی است و بیماری‌‌اش نه تنها درمان نشده، که بدتر هم شده است. به همین دلیل تصمیم گرفتم ماجرا را به پلیس اطلاع دهم و از این پزشک شکایت کنم.

سرقت مهر و سربرگ پزشک

با اعلام این شکایت، تیمی از ماموران به دستور سرهنگ فتحی، فرمانده انتظامی شرق تهران و با هماهنگی‌های قضایی به محلی که پزشک قلابی در آنجا طبابت می‌کرد رفتند. روی ساختمان مطب تابلویی به چشم می‌خورد که اسم و مشخصات متهم روی آن درج شده بود. ماموران این اطلاعات را از سازمان نظام پزشکی استعلام کردند و متوجه شدند که مشخصات درج شده روی تابلو به‌عنوان مشخصات یک متخصص پوست و مو ثبت شده است اما آنچه شک پلیس را بیشتر کرد این بود که چهره دکتر قلابی با چهره فردی که مشخصاتش در سازمان نظام پزشکی ثبت شده بود، تفاوت داشت.

ماموران برای کشف حقیقت به تحقیقات خود ادامه دادند و با شناسایی پزشک واقعی متوجه شدند که وی در جای دیگری مطب دارد. این مرد وقتی فهمید که به اسم او یک مطب دیگر در قرچک ورامین راه‌اندازی شده به ماموران گفت: مدتی قبل مهر و سر برگ من در بیمارستانی که در آنجا کار می‌کنم به سرقت رفته و احتمال دارد که سارق با سوء استفاده از مهر و سربرگ و هویت من اقدام به راه‌اندازی مطب کرده است. با این اطلاعات دستور بازداشت پزشک قلابی صادر و ماموران راهی محل کار وی شدند.

تکنیسین شیاد

ماموران کلانتری 18قرچک با محاصره مطب مورد نظر، پزشک قلابی را در نخستین روز اردیبهشت دستگیر کردند. در بازرسی داخل مطب مقداری نخ بخیه، باند، انواع کرم‌های پوست، وسایل جراحی، مقدار گاز استریل، سرنگ و داروهای تقلبی و غیر بهداشتی کشف و متهم به اداره آگاهی انتقال یافت.

این مرد جوان که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت در بازجویی‌ها به کلاهبرداری در پوشش دکتر متخصص اعتراف کرد و گفت: من سال‌ها تکنیسین اتاق عمل بودم. به همین دلیل با اصطلاحات و علم پزشکی تا حدودی آشنا هستم اما همیشه از دستمزد و درآمدم ناراضی بوده‌ام. وی ادامه داد: زمانی که در بیمارستان کار می‌کردم نقشه‌ای به ذهنم رسید و یک روز دست به سرقت مهر و سربرگ متخصص پوست و مو زدم. بعد از آن با اجاره کردن یک آپارتمان و استخدام یک منشی، خودم را متخصص پوست و مو جا زدم و با سوء استفاده از هویت او، مطبی راه‌اندازی کردم.

از طرفی به‌دلیل اینکه در این زمینه اطلاعاتی داشتم، توانستم اعتماد مراجعان را جلب کنم و از هر بیمار 20هزار تومان به‌عنوان حق ویزیت می‌گرفتم. بیشتر بیمارانم زن بودند که با استفاده از داروهایی که به آنها می‌دادم، احساس می‌کردند روند درمان پوست یا موهایشان رضایتبخش است و برای همین اصلا تصور نمی‌کردم که به این زودی لو بروم و دستگیر شوم.

سرهنگ فتحی فرمانده انتظامی شرق تهران با اعلام این خبر به همشهری گفت: این پزشک شیاد که مدت زیادی با این شگرد طبابت می‌کرد بعد از اعتراف به سرقت مدارک پزشک متخصص و کلاهبرداری از بیماران راهی بازداشتگاه شد و تحقیقات ویژه از این متهم برای افشای جرایم احتمالی دیگر او و شناسایی بقیه مالباخته‌ها ادامه دارد.

کد خبر 167632
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز