همشهری آنلاین: وزیر کشور درباره راهپیمایی روز کارگر گفت: اگر تشکلی بخواهد راهپیمایی کند این موضوع در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب بررسی می‌شود و نتیجه آن اعلام می‌شود.

مصطفی محمد نجار در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم همایش معاونین سیاسی امنیتی استانداری‌های سراسر کشور ضمن تبریک روز کارگر به همه کارگران گفت: با توجه به شعار راهبردی سال، ستاد بزرگداشتی در وزارت تعاون برای تجلیل از کارگران تشکیل شده است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا در مورد درخواست راهپیمایی روز کارگر گفت: مجوز درخواست راهپیمایی بعد از دریافت در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وزیر کشور همچنین درباره حضور مردم در دور دوم انتخابات گفت: در دور اول انتخابات با همکاری دست اندرکاران، معاونین سیاسی و تمام عواملی که در ستادهای اجرایی فعال بودند حضور گسترده مردم را در انتخابات شاهد بودیم.

نجار تصریح کرد: در حال حاضر نیز معاونین سیاسی آخرین بررسی‌ها را برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر مرحله دوم انتخابات انجام داده‌اند، تمهیدات لازم بررسی شده و در ستاد انتخابات کشور‏ْ، استانداری، فرمانداری و تمام هیات‌های اجرایی آمادگی کامل برای برگزاری دومین مرحله انتخابات وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ۳۳ حوزه از حوزه‌های انتخابی کشور در مرحله دوم انتخابات حضور دارند، گفت: ۶۵ نماینده برای ورود به مجلس باقی ماندند که برای این ۶۵ کرسی ۱۳۰ نفر به رقابت می‌پردازند.

وی همچنین درباره آخرین بررسی‌های انجام شده در مرحله دوم انتخابات گفت: همه باید مراقبت کنند تا مر قانون رعایت شود، چرا که حفظ امانتداری از ارای مردم وظیفه اصلی ماست.

نجار خاطرنشان کرد: آمادگی برای برگزاری انتخابات در اوج خود قرار دارد، تجهیزات لازم ارسال شده و مثل دور اول نیز با هماهنگی شورای نگهبان در ۷ حوزه و در مجموع ۱۵۰۰ شعبه انتخابات به صورت ۱۰۰ درصد یارانه‌ای انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تجربه برگزاری انتخابات کامپیوتری تجربه خوبی بود و ۶۰ تا ۹۰ دقیقه از سوی حوزه‌های کامپیوتری اعلام شد و از ۵۰ شعبه تهران نیز در دور دوم به صورت رایانه‌ای انتخابات را برگزار می‌کنند.

نجار در پاسخ به دومین سوال خبرنگار ایلنا در مورد مشکلاتی که در مرحله اول انتخابات در حوزه‌هایی که به صورت رایانه ای برگزار می‌شدند، گفت: نکته خیلی مهم و مشکلی وجود نداشت، زیرا بیش از ۲ سال روی این طرح برنامه‌ریزی شده و همایش‌ها و آموزش‌های متعددی در این باره انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای بهتر برگزار شدن طرح انتخابات یارانه‌ای مجریان جدید تربیت شده و به مناطق مختلف اعزام شدند که نتیجه این تلاش‌ها از انتخابات دور اول مشهود است.

نجار درباره اینکه آیا در دور اول تخلف بزرگی مشاهده و اعلام شد، گفت: تخلفاتی وجود داشته و گزارش آن به مراجع ذیربط ارسال شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه تبلیغات انتخاباتی از هفتم اردیبهشت شروع می‌شود و تا ۸ صبح روز چهاردهم پایان می‌یابد، گفت: ‌از همه مردم درخواست می‌کنیم همچون گذشته از انتخابات حمایت کرده و حضور چشمگیری را در دور دوم به نمایش بگذارند.

نجار در پاسخ به این سوال که اصلاح طلبان از هم اکنون به انتخابات ریاست جمهوری ورود پیدا کرده‌اند آیا این به مصلحت است و وزارت کشور برخوردی با آن‌ها می‌کند، گفت: دراین باره نظری نداریم و باید از خودشان بپرسیم.

کد خبر 167578
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز