مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: ناسا با برگزاری رقابت دو روزه‌ای قصد دارد از ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه مردم و محققان سراسر دنیا برای ارتقای اکتشافات و تحقیقات فضایی و کمک به فضانوردان استفاده کند

نان

به گزارش ایسنا، آژانس فضایی آمریکا، ناسا طی روزهای 21 و 22 آوریل (دوم و سوم اردیبهشت) رقابتی را با حضور مردم و محققان در 25 مرکز در سراسر دنیا آغاز کرده است و صدها نفر برای حضور در این طرح ثبت نام کرده‌اند.

با برگزاری این رقابت امکان تعامل بیشتر بین مردم و محققان ناسا و مشارکت در برنامه‌های فضایی فراهم می‌شود.

از جمله موارد مد نظر ناسا در این طرح، بهبود شیوه اشتراک گذاری داده‌ها است و محققان امیدوارند این رقابت دو روزه بتواند منجر به طراحی نرم‌افزارهای تلفن همراه، سیستم‌های سخت افزاری و برنامه‌های نرم‌افزاری برای استفاده در تحقیقات و اکتشافات فضایی شود.

از جمله یکی از گزینه‌های مطرح شده در این رقابت، یافتن راهی برای پخت نان توسط فضانوردان در فضا است؛ هدف از این طرح بهبود وضعیت روحی فضانوردان با بخاطر آوردن خاطرات زمین عنوان شده است.

بیشتر موارد مطرح شده در این رقابت به مسائل زمین مربوط می‌شود، مانند یافتن شیوه‌ای مناسب‌تر برای بررسی میزان مصرف آب بر روی زمین برای اعلام هشدار در خصوص احتمال بروز خشکسالی.

ایده‌های مطرح شده توسط محققان ناسا ارزشیابی و قضاوت می‌شوند و بهترین طرح‌ها در مأموریت‌های اکتشافی آینده این آژانس مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کد خبر 167517
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز