همشهری‌آنلاین: سومین درس‌گفتارهای بنیاد شمس و مولانا به بررسی احوال و آثار برهان‌الدین محقق ترمذی، مربی مولانا اختصاص دارد که توسط دکتر توفیق سبحانی در مرکز آموزش اکو ارائه خواهد شد

توفیق سبحانی

به گزارش همشهری‌آنلاین دکتر توفیق سبحانی که در زمینه مولوی‌پژوهی‌آثار فراوانی را تدوین و تالیف یا ترجمه کرده است در این درس‌گفتار که با پرسش و پاسخ هم همراه است به بررسی تاثیرات ،مربی مولانا، برهان الدین محقق ترمذی بر مولانا خواهد پرداخت.

بهاء‌الدین، پدر مولانا جلال الدین، هم در زمان حیات، دوست و مرید خود، برهان‌الدین محقق را گفته بود که پس از کوچ وی از این جهان، پسر را به تربیت معنوی و هدایت روحانی او می سپارد. چون او برفت، برهان ‌الدین بیامد از خراسان به قونیه، و جلال‌الدین را به زیر پر ارشاد بگرفت.

سلسله درس‌گفتارهای بنیاد شمس و مولانا دوشنبه اول هر ماه برگزار می‌شود. نخستین این درس‌گفتارها با حضور دکتر محمد علی موحد برگزار شده بودکه درباره مقالات شمس و تاثیرات آن بر مثنوی معنوی و فیه‌مافیه سخن گفته بود.

more

 گزارش تصویری همشهری‌آنلاین از نخستین درس‌گفتار بنیاد شمس و مولانا

زمان برگزاری این نشست روز دوشنبه، ساعت 16 تا 18 روزچهارم اردیبهشت‌ماه در مرکز آموزشی موسسه فرهنگی اکو، واقع در خیابان ملاصدرا، خیابان پردیس، شماره 27 برگزار می‌شود.

کد خبر 167240
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز