همشهری آنلاین: نهمین جشنواره بین‌المللی «بسم الله»، امسال همزمان با برج میلاد تهران، در کشورهای مالزی، دوبی و بنگلادش برپا خواهد شد.

پوستر

به گزارش ایلنا گنبد آسمان برج میلاد به مدت 30 روز، در ایام ماه مبارک رمضان، به میزبانی نهمین جشنواره بین‌المللی «بسم‌الله» می‌رود و این دوره از جشنواره قرار است، همزمان با برج میلاد تهران، در سه پایتخت کشورهای اسلامی، داکا، کوآلالامپور و دوبی نیز برگزار شود.

همچنین در نهمین دوره از این جشنواره، علاوه بر مسابقه بخش عکاسی با موضوع بناهای اسلامی، نقاشی با موضوع آفرینش، گرافیک و خوشنویسی با موضوع آیه کریمه «بسم الله الرحمن الرحیم»، قرار است، آثار اساتید گرافیک و خوشنویسی معاصر ایران از جمله کوروش شیشه‌گران، محمد احصایی، قباد شیوا، ابراهیم حقیقی، جلیل رسولی، یدالله کابلی، غلامحسین امیرخانی و ... به نمایش گذاشته شود.

همچنین بزرگترین اکسپوی فروش آثار هنرهای قرآنی خاورمیانه، با محوریت هنرهای قرآنی، در برج میلاد برپا خواهد شد.

مسئولیت این اکسپو را محمدرضا کمره‌ای برعهده دارد و طی آن آثار 80 استاد معاصر ایران و 110 هنرمند جوان، با موضوع هنرهای قرآنی در ایام مبارک رمضان به حراج گذاشته می‌شود.

همچنین در ایام ماه مبارک رمضان، قرار است از کتب نفیس جشنواره رونمایی شود.

امسال معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران، حامی نهمین جشنواره بین‌المللی بسم‌الله است و در چاپ کتاب و اهدای جوایز ویژه این دوره حمایت می‌کند.

 

کد خبر 167199

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز