دور برگشت از مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا فردا سه شنبه آغاز خواهد شد و پرسپولیس یکی از نماینده‌های ایران در ورزشگاه آزادی به مصاف الغرافه قطر خواهد رفت.

ورزش فوتبال

سرخپوشان تهرانی در حالی به مصاف حریف قطری خود می‌روند که در بازی رفت با 3 گل الغرافه را شکست دادند و حالا از لحاظ روحی در بهترین شرایط ممکن قرار دارند. پرسپولیس از 3‌بازی قبلی خود 7 امتیاز گرفته و حالا برای صعود از این گروه فقط یک گام فاصله دارد.

این تیم درصورت کسب 3 امتیاز این بازی خیال خودش را بابت صعود راحت خواهد کرد. سرخپوشان در آسیا برخلاف لیگ ایران تیمی باثبات نشان داده‌اند، از طرفی الغرافه هم هفته پایانی لیگ قطر را با بردی پرگل مقابل السد - آخرین قهرمان لیگ قهرمانان آسیا - جشن گرفت و حالا یاران فرهاد مجیدی امیدوار به شکست دادن پرسپولیس و انتقام از این تیم هستند. نکته مهم در مورد بازی امروز این است که با موافقت AFC قبل از شروع این بازی، به‌دلیل فوت ناگهانی فوتبالیست ایتالیایی یک دقیقه سکوت در ورزشگاه آزادی حکمفرما خواهد شد. گفتنی است که در دیگر بازی این گروه هم الهلال عربستان میزبان الشباب امارات خواهد بود.

بهترین خط حمله آسیا

مصطفی دنیزلی، سرمربی پرسپولیس که محبوبیت خوبی نزد هواداران این تیم دارد، در آستانه این بازی می‌گوید: «هدفمان کسب 4 امتیاز از 2 بازی خانگی در آینده است اما برای 4 امتیاز به زمین نمی‌رویم بلکه هر 6 امتیاز را می‌خواهیم. ما وظایف خود را می‌شناسیم و می‌دانیم برای فوتبال ایران باید پیروز شویم. باز‌هم پرسپولیس را خواهید دید که با تمام وجود بازی می‌کند و وقتی این کار را می‌کنیم به نتیجه دلخواه خواهیم رسید و به این دلیل بازیکنانم را باور دارم.»

او ادامه می‌دهد: «در فوتبال، پیروزی مهم‌تر از تعداد گل است و ما هرگز روی این مورد که با چند گل پیروز می‌شویم، برنامه‌ریزی نمی‌کنیم. در بین تمام گروه‌ها در تمام آسیا بهترین خط حمله را داریم و این نقطه مثبتی برای ماست. چیزی که مهم است، برنده شدن در هر دو بازی است و برد با اختلاف گل اهمیت ندارد.»

دنیزلی در پاسخ به این سؤال که با توجه به شناخت حریفان از پرسپولیس در دور رفت، آیا کار این تیم در دور برگشت مشکل نمی‌شود، تاکید می‌کند: «قطعاً از بازی‌های دور رفت اطلاعات بیشتری داریم و نگران نیستیم. ما تیم قابل تقدیری هستیم و زمان‌هایی که نیاز داشته باشیم می‌توانیم شکل بازی را تغییر دهیم. امیدوارم بدون نیاز به تغییر شکل بازی، نتیجه لازم را در ایران مقابل الغرافه کسب کنیم.» دنیزلی درخصوص اینکه چه توقعی از هواداران برای بازی امروز دارد، می‌گوید: «بازی‌های خانگی با حضور هواداران شور و حال متفاوتی دارد و امروز هم‌چنین جو و فضایی به‌وجود می‌آید. تمام تفکر ما این است که بتوانیم با نتیجه‌ای خوب تمام فوتبال‌دوستان را خوشحال کنیم.»

دنیزلی درخصوص اینکه چه تیم‌هایی شانس صعود از این گروه را دارند، می‌گوید: «پس از پرسپولیس، الهلال شانس بیشتری دارد چرا که این تیم در خانه با الشباب‌ و الغرافه بازی می‌کند و بیرون از خانه به این دو تیم نباخته است. وضعیت کلی روی کاغذ این‌طور است اما در فوتبال در یک ثانیه همه‌چیز تغییر می‌کند. به‌همین‌خاطر مجبوریم نتیجه هر 6 بازی را ببینیم.»

فائلو سیلاس، سرمربی الغرافه هم در مورد بازی امروز حرف‌هایش را اینگونه آغاز می‌کند: «پرسپولیس توانسته است از 3 بازی 7 امتیاز بگیرد و این موضوع می‌تواند به صعودش به‌عنوان تیم اول کمک کند. آنها در این دیدار هم از امتیاز تماشاگر بهره‌مند هستند ولی با این حال حرف من به این معنا نیست که الغرافه از پیش بازنده باشد و پرسپولیس به راحتی می‌تواند بازی را ببرد. پس از دیدار با پرسپولیس متوجه شدیم که تیم‌های دیگر از شانس صعود به‌عنوان تیم دوم برخوردار هستند و ما هم تلاش می‌کنیم تا از فرصتی که به دست آمده، استفاده لازم را ببریم.»

سرمربی برزیلی الغرافه در مورد اینکه خط حمله این تیم در بازی رفت نتوانست انتظارات را برآورده کند، تاکید می‌کند: «به‌طور قطع با انجام تمرینات اختصاصی با مهاجمان، آنها را برای این بازی آماده کرده‌ایم. در دیدار رفت همه شاهد بودند که خط دفاعی ما چند اشتباه بچگانه داشت تا نتیجه را واگذار کنیم. در بازی امروز هم اگر خط دفاعی ما اشتباه نکند، می‌توانیم با دست پر ایران را ترک کنیم.»

کد خبر 166591
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز