دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: اولین حراج هنری آنلاینِ، ویژه آثار هنرمندانِ تجسمی ایران توسط یکی از قدیمی‌ترین گالری‌های فعال ایران راه‌اندازی شد.

پوستر تجسمی

به گزارش ایسنا، شروین پاشایی - یکی از دست‌اندرکاران این حراج گفت: حراج آنلاینِ «سیحون» در سایت اصلی گالری اتفاق می‌افتد.

او با برشمردن اهداف برپایی چنین حراجی توضیح داد: هدف از ایجاد این آکشن به وجود آوردن فضایِی برنامه‌ریزی شده برای معرفی صحیح آثار تجسمی هنرمندان ایران به جامعه‌ جهانی‌ است.

پاشایی افزود: توانسته‌ایم با ایجاد ارتباطات جدید با بخش‌های اقتصادی هنر در فضای اقتصادی جهان، مسیری را در پیش بگیریم که نتیجه‌ آن از طرفی معرفیِ هنرمندان ایران است و از سوی دیگر می‌توانیم به واسطه چنین حرکتی هنرمندان ایران را از لحاظ فروشِ آثارشان حمایت کنیم.

به گفته این هنرمند نقاش، قوانین خاصی برای ورود آثار به حراج آنلاینِ سیحون وجود دارد و آثاری به حراج راه پیدا خواهند کرد که در فضای حرفه‌ای قابلِ ارائه باشند و حداکثر رتبه‌های مورد نظر و استاندارد حراج را داشته باشند.

او حراج آنلاینِ سیحون را در ادامه‌ هدف چهل‌ و شش‌ساله‌ این گالری دانست و افزود: این برنامه تلاشی برای ایجاد فرهنگ سالم در فضای هنرهای تجسمی و به ثبات رساندن امنیت شغلی هنرمندان برای ادامه‌ کارشان خواهد بود.

پاشایی ادامه داد: از جمله هنرمندانی که آثارشان در اولین آکشنِ آنلاینِ سیحون ارائه خواهد شد می‌توانیم به هنرمندانی همچون هوشنگ سیحون، حسین کاظمی، بهمن محصص، هوشنگ پزشک‌نیا، فرامرز پیلارام، بهرام دبیری و...اشاره کنیم.

وی همچنین گفت: در زمان‌های معین و کوتاه مدت، اخباری را در اختیار هنرمندان تجسمی و علاقمندان به هنرهای تجسمی قرار خواهیم داد که هم به‌صورت مستقیم از روند حراج با خبر و هم با برنامه‌هایی که در پیشِ‌رو داریم و قدم به قدم آن‌ها را معرفی خواهیم کرد، آشنا شوند.

 

کد خبر 166465

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز