شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین – شهره فرجی: با سبک زندگی سالم، زندگی سالم، طولانی و بدون هر گونه بیماری خواهید داشت.

گیلاس

برای عملکرد صحیح بدن،‌ سالم خوردن دارای اهمیتی اساسی است. طبیعت به ما گزینه‌های متنوعی از غذاهای سبز را هدیه داده که دارای نیروی شفابخش فوق‌العاده هستند که با مصرف آن‌ها بدن ما در برابر بسیاری از بیماری‌ها مصون خواهد ماند.

در اینجا به 5 مورد از این موادغذایی اشاره می‌کنیم:

1- کیوی

سرشار از فیبر رژیمی است و انتخاب بسیار سالمی برای مبتلایان به دیابت محسوب می‌شود چرا که به تنظیم سطح قند خون در بدن کمک خوبی می‌کند. مصرف کیوی برای پیشگیری از سرفه نیز توصیه می‌شود. کیوی یکی از بهترین منابع ویتامین C و K شناخته شده است. مصرف کیوی همچنین از بروز آسم و سرطان روده پیشگیری می‌کند. این میوه کوچک، شیرین و خوش عطر محافظ خوبی برای چشم‌‌ها نیز محسوب می‌شود.

کیوی

2- کلم بروکلی

کلم بروکلی دارای نیروی فوق‌العاده برای مبارزه با سرطان و نقایص هنگام تولد است. مصرف این ماده غذایی نه تنها موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود بلکه به ساخت استخوان‌ها نیز کمک خوبی می‌کند. کلم بروکلی سرشار از انواع ویتامین‌ها (E, A, C, K, B6) ، پتاسیم،‌منگنز، آهن و کلسیم بوده و از پیشرفت تومورهای سرطانی نیز پیشگیری می‌کند. پس بهتر است مصرف این سبزی شفابخش را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.

 

کلم بروکلی

3- گیلاس

گیلاس میوه فوق‌العاده‌ای بوده که سرشار از فیبر و ویتامین C است. این میوه همچنین سرشار از فیتو نوترینت‌ها بوده و بدون چربی و سدیم است.

طبق تحقیقات اخیر دانشمندان، ملاتونین موجود در گیلاس از پیری زودرس پیشگیری کرده و از زوال حافظه نیز پیشگیری می‌کند.

گیلاس سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاسته و درد مفاصل در بیماران مبتلا به آرترور و نقرس را نیز کاهش می‌دهد. سعی کنید مصرف این میوه را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

گیلاس

4- هویج

هویج از جمله سبزی‌جات ریشه‌ای است که ترد بوده و دارای طعمی شیرین است. این سبزی در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی را بر عهده دارد.

یک پیمانه هویج رنده شده حاوی 52 کالری، چربی بسیار کم و فاقد کلسترول است.

هویج دارای ترکیبات آنتی‌اکسیدانی بوده و دارای نیروی فوق‌العاده‌ای برای تخریب سلول‌های سرطانی در انسان است. این سبزی منبع خوبی ازاسید پانتوتنیک، منگنز، بتاکاروتن، فیبر رژیمی ، ویتامین‌های ( B6, K, C) و مس بوده و کمک خوبی برای رشد محسوب می‌شود.

مضاف بر این که مصرف هویج منجر به مقابله با برخی از سرطان‌ها از جمله سرطان ریه، پوست و حفره دهان نیز می‌شود.

هویج

5- اسفناج

برگ‌های سبز و پرطراوت اسفناج منبع خوبی از انواع ویتامین‌ها (A, C, E, K, B6) ، منگنز، کلسیم، سلنیم، ریبوفلاوین، آهن، نیاسین و روی محسوب می‌شوند.

این سبزی نه تنها دارای نیروی فوق‌العاده‌ای برای مقابله با سرطان پوست و سینه بوده، بلکه حاوی مقادیر فراوانی اسیدهای چرب امگا3 نیز است.

محققان منچستر طی تحقیقات اخیر خود دریافته‌اند که مصرف اسفناج می‌تواند روند انحطاط طبیعی را کند‌تر کند. این ماده غذایی فاقد کلسترول بوده از این رو بسیاری از متخصصان رژیم، مصرف آن را برای کاهش وزن توصیه می‌کنند.

اسفناج

www.environmentalgraffiti.com

کد خبر 166111
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز