شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۵
۰ نفر

گروه حوادث: سرایدار مجتمع وقـتی فـهــمـید تعدادی از واحدهای ساختمان خالی است، با همدستی دوستش نقشه کلاهبرداری را طرح کرد.

حوادث کلاهبرداری

راز کلاهبرداری‌های میلیونی مرد سرایدار با شکایت یکی از مالباخته‌ها در دادسرای ناحیه 5تهران فاش شد. شاکی در تشریح ماجرا به بازپرس شعبه اول گفت: مدتی قبل درحالی‌که به‌دنبال یک واحد تجاری برای اجاره می‌گشتم، از طریق یکی از بنگاه‌های غرب تهران باخبر شدم که در یک مجتمع تجاری- مسکونی، واحدی برای اجاره وجود دارد.

وی ادامه داد: بعد از دریافت نشانی از بنگاه، راهی این مجتمع شدم و در واحد مورد نظر مردی به نام علیرضا را دیدم که مدعی بود صاحب آپارتمان است. از آنجا که از آپارتمان خوشم آمده بود قبول کردم که آنجا را به‌صورت رهن کامل در اختیار بگیرم و به پیشنهاد علیرضا برای نوشتن قرارداد اولیه به اتاق سرایداری مجتمع رفتیم. صاحب آپارتمان با گفتن این جمله که بهتر است بین خودمان قرارداد ببندیم تا مجبور نباشیم پورسانت بنگاه را پرداخت کنیم، قراردادی نوشت و مرد سرایدار نیز به‌عنوان شاهد آن را امضا کرد.

من هم بعد از دریافت کلید آپارتمان 2 فقره چک جمعا به مبلغ 30 میلیون تومان به علیرضا تحویل دادم و از آنجا خارج شدم. فردای آن روز وقتی برای تمیز کردن آپارتمان به آنجا رفتم نه از علیرضا خبری بود و نه از مرد سرایدار. آنجا بود که فهمیدم صاحب آپارتمان مورد نظر فرد دیگری است که از مدتی قبل در خارج از کشور به سر می‌برد و من فریب سیاه بازی سرایدار مجتمع و همدستش را خورده‌ام. آنها بعد از وصول چک از بانک، بدون بر جا گذاشتن ردی از خودشان ناپدید شده بودند. با این شکایت، پرونده به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران ارسال و تحقیقات برای دستگیری کلاهبرداران آغاز شد. ماموران با حضور در مجتمع مورد نظر متوجه شدند که سرایدار آنجا به نام سعید، شبانه از آنجا رفته و هیچ‌کس از وی خبر ندارد.

این در حالی بود که تحقیقات نشان می‌داد به غیر از نخستین شاکی پرونده، فرد دیگری نیز با همان شگرد و به بهانه اجاره کردن یکی از واحدهای خالی مجتمع، فریب مرد سرایدار و همدستش را خورده و 20 میلیون تومان برای رهن واحد مورد نظر به آنها پرداخت کرده است. با این اطلاعات، تحقیقات ادامه یافت و ماموران متوجه شدند سرایدار مجتمع از چند سال پیش در آنجا مشغول به کار بوده و به همین دلیل توانسته بود اعتماد مدیر ساختمان را جلب کند.

او که از خالی بودن تعدادی از واحدهای مجتمع باخبر شده بود، بعد از تهیه کلید یدکی با همدستی فردی که نقش صاحب آپارتمان را بازی می‌کرد، اقدام به انتشار آگهی اجاره آپارتمان کرده و بعد از اجاره دادن واحدهای خالی مجتمع به طعمه‌هایش، به همراه همدستش پا به فرار گذاشته بود. سرهنگ مهرداد یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: ماموران در ادامه تحقیقات راهی بانکی شدند که مرد سرایدار و همدستش، چک‌های مالباختگان را در آنجا نقد کرده بودند.

وی ادامه داد: در این بررسی‌ها تصویری از سعید( مرد سرایدار) به دست آمد و از آنجا که هنوز ردی از وی به دست نیامده، قاضی پرونده مجوز انتشار عکس او در روزنامه‌ها را صادر کرده و از کسانی که از مخفیگاه وی خبر دارند خواسته است اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 66085646 یا 63957760 در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار دهند.

کد خبر 165224
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز