چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

گروه اجتماعی: تبعه‌های مجرد افغان تا خرداد ماه می‌بایست برای تعیین تکلیف وضعیت حضورشان در ایران اقدام کنند و تبعه‌های متاهل نیز باید تا این تاریخ برای اخذ گذرنامه به سفارت افغانستان مراجعه کنند.

اتباع خارجی

مشاور وزیر و مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از آغاز طرح صدور گذرنامه و برگه تعیین تکلیف برای اتباع افغانی خبر داد و افزود: از خردادماه افراد فاقد هریک از مجوزهای اقامتی تبعه خارجی غیرمجاز تلقی و برابر قانون با آنها برخوردشده و دستگیر می‌شوند.

سیدمحمد تهوری با بیان اینکه از زمان آغاز طرح ساماندهی اتباع خارجی تا‌کنون 180 هزار اتباع افغانی مجرد کشور را ترک کرده‌اند، گفت: مجردین افغان تا خرداد91 فرصت دارند تا وضعیت خود را تعیین تکلیف کنند. پس از انقضای تاریخ‌های اعلام شده، دارندگان برگه‌های تعیین تکلیف باید کشور را ترک کنند، در غیراین‌صورت نسبت به دستگیری و اخراج آنان از کشور برابر قانون اقدام می‌شود.

وی درخصوص اتباع افغانی متاهل و شرایط دشوار بازگشت آنها به کشورشان گفت: هزینه جابه‌جایی این اتباع بالا بود، برای همین مقامات مسئول ایران موافقت کردند تا با همکاری سفارت افغانستان برای آنها گذرنامه صادر شود ولی متأسفانه در سال گذشته سفارت افغانستان آماده این اقدام نبود و قرار شد اقدامات اولیه اجرای این طرح از هفتم فروردین‌ماه سال 91 انجام شود.

تهوری گفت: بعد ازخرداد 1391، اقامت افرادی در کشور مجاز است که یا دارای کارت پناهندگی جمعی یا پاسپورت هستند و می‌توانند در حوزه استان تعیین‌شده اقامت کنند و افراد فاقد هر یک از مجوزهای اقامتی فوق‌الذکر تبعه خارجی غیرمجاز تلقی می‌شوند و با آنان و سایر افرادی که به‌نحوی در به‌کارگیری، جابه‌جایی و اسکان این افراد مشارکت کنند برابر قوانین و مقررات مربوطه برخورد قاطع می‌شود.

کد خبر 164967
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز