گروه شهری: معاون شهردار تهران با تأکید بر نامگذاری سال 91 از سوی مقام معظم رهبری (مد ظله ‌العالی) تحت عنوان «سال تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی»، اعلام کرد: تدبیر معظم‌ له در نامگذاری چند سال‌ اخیر بر موضوع ارتقای بنیه اقتصادی و تقویت توان تولید داخلی در کشور استوار بوده است.

دوچرخه

سید جعفر تشکری هاشمی افزود: معمولا آسیب‌های اجتماعی از دو بعد اقتصادی و فرهنگی اتفاق می‌افتد که در بحث اقتصاد، فراهم آوردن ساز و کارهای مورد نیاز برای یک زندگی آرام، سالم و راحت برای آحاد شهروندان و در بحث فرهنگ نیز بسترسازی به‌منظور تحقق ارزش‌های مذهبی و هنجارهای اخلاقی در جامعه این آسیب‌پذیری‌ها را به حداقل ممکن کاهش می‌دهد.

تأکید همزمان بر معاش و معاد در آموزه‌های دینی

وی با تأکید بر اینکه در آموزه‌های دینی به‌صورت همزمان هم بر معاش و هم بر معاد تأکید شده، اظهار کرد: درصورتی که اقشار جامعه از نظر معیشتی تأمین بوده و از آرامش و رفاه مناسب در زندگی برخوردار باشند، می‌توان به رعایت اصول اعتقادی از سوی آنها امیدوار بود و در غیر این صورت، عدم پایبندی افراد به این اصول چندان دور از انتظار نخواهد بود.

معاون شهردار تهران بسیاری از مسائل و مشکلات اقتصادی را حاصل بی‌تدبیری‌های مدیریتی دانست و تصریح کرد: مدیریت شهری به سهم خود در چند سال اخیر تمام توان و همت خود را به کار گرفته تا از ظرفیت‌های داخلی در جهت ارتقای اقتصاد شهری استفاده کند و با توجه به شعار سال جدید، عزم خود را به‌طور کامل جزم کرده تا در جهت تحقق این مهم گام‌های بلندتری بردارد.

تبدیل فرهنگ استفاده از دوچرخه به بخشی از فرهنگ شهرنشینی

وی درخصوص برنامه‌های مدیریت شهری در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک برای سال جدید گفت: موضوع احداث مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری در تهران و فراهم آوردن امکانات و تسهیلات مورد نیاز برای شهروندان به‌منظور تبدیل فرهنگ استفاده از دوچرخه به بخشی از فرهنگ شهرنشینی با هدف احیای دوچرخه‌سواری به‌عنوان فرهنگی که از دیرباز مورد توجه مردم ما در نقاط مختلف کشور بوده، از برنامه‌های جدی مدیریت شهری در سال 91 به شمار می‌آید.

تشکری هاشمی کاهش ترافیک، آلودگی‌های زیست‌محیطی و کاهش مصرف انرژی را از جمله مزایای استفاده از دوچرخه و توسعه فرهنگ دوچرخه‌سواری برشمرد و افزود: تهران نیازمند سرمایه‌گذاری برای ترویج دوچرخه‌سواری به‌عنوان یک مد اصلی حمل‌ونقلی است و این مهم در سال جدید به‌صورت جدی از سوی مدیریت شهری مورد پیگیری قرار گرفته و اجرایی خواهد شد.

اجرای پروژه‌های ترافیکی با استفاده از خلوتی تهران

وی با اشاره به آماده باش معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در ایام نوروز و به ‌کارگیری تمام توان این معاونت برای پیشگیری از بروز هر گونه مشکل احتمالی در طول تعطیلات نوروزی، اظهار کرد: مجموعه‌ای از پروژه‌های ترافیکی از جمله ترمیم و تعمیر چراغ‌های راهنمایی و خط کشی معابر بزرگراهی، از مواردی بودند که با استفاده از خلوتی تهران در این ایام به اجرا در آمدند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه خط 5 اتوبوس‌های تندرو در مسیر بزرگراه رسالت در سال‌جاری راه‌اندازی می‌شود، اظهار امیدواری کرد که با توجه به استقبال شهروندان از خطوط اتوبوسرانی تندرو (BRT)، بهره‌برداری از این خط جدید در بزرگراه پر تردد رسالت و تجهیز و تقویت سایر خطوط اتوبوسرانی و نیز توسعه و تکمیل ایستگاه‌ها و خطوط جدید مترو در سال جدید، شاهد تسهیل در عبور و مرور شهروندان در معابر شهری و کاهش آلودگی هوای شهر باشیم.

همکاری شهروندان با مدیریت شهری

وی با ذکر اینکه کمبود فضای پارک خودرو یکی از مهم‌ترین دلایل ترافیک به‌ویژه در محدوده مرکزی شهر به شمار می‌رود، از واگذاری مدیریت 11 پارکینگ سازمان ترافیک به معاونت‌های حمل‌ونقل و ترافیک مناطق خبر داد و گفت: اداره این پارکینگ‌ها که در 11 نقطه شهر واقع شده‌اند، در راستای سیاست منطقه محوری شهرداری تهران بر عهده مناطق شهرداری قرار گرفته است.
تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه فعالیت‌های پیش‌بینی شده در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا شهروندان سال 91 را با تصویری سرشار از انرژی، سرزندگی و نشاط و توأم با آرامش خاطر و ایمنی سپری کنند، افزود: در این میان شهروندان عزیز که در این چند سال همکاری بسیار خوبی با مدیریت شهری داشته‌اند، با همراهی بیشتر نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

معاون شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم به عمل آمده تا تدبیر مقام معظم رهبری (مد ظله ‌العالی) در نامگذاری سال 91 تحت عنوان «سال تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی» به بهترین شکل ممکن در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اجرایی شود و دست اندرکاران این حوزه در جهت تحقق منویات معظم له از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نمی‌کنند.

کد خبر 164470
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز