مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشمندان کشمیری از موفقیت خود در شبیه‌سازی یک بز نادر هیمالیایی خبر داده و اظهار امیدواری کردند که این نمونه بتواند در افزایش تعداد حیواناتی که به خاطر استفاده از پشم آنها، در حال انقراض هستند، کمک کند

بز کشمیری شبیه سازی شده

به گزارش ایسنا، به گفته محققان دانشگاه شری کشمیر، این بزغاله شبیه‌سازی شده که در تاریخ 9 مارس (19 اسفند) متولد شده، «نوری» نام گرفته و می‌تواند برنامه‌های تولید مثل در سراسر ناحیه کشمیر و تولید انبوه پشم گران‌قیمت را ارتقا بخشد.

پشم کشمیری بخصوص زمانی که به شکل شال عرضه شود،‌ یکی از منابع اصلی درآمد کشمیر محسوب شده و سالانه حدود 80 میلیون دلار برای این ناحیه درآمد تولید می‌کند.

بزهای کشمیری بطور سنتی در گله‌های کوچک در سراسر هیمالیا و فلات تبت در نواحی سرد و دور افتاده کوهستانی نگهداری می‌شوند. این حیوانات باید در آب و هوای خشن و بادی زندگی کنند تا بتواند پشم نرم تولید کنند.

به گفته کارشناسان تعداد این حیوان در حال کاهش بوده و در سال‌های اخیر، کشمیر واردات شال کشمیری را از چین برای پاسخگویی به نیاز برای شال‌های پشمی دست بافت آغاز کرده بود.

شبیه سازی «نوری» با تجهیزات اولیه حدود شش سال بطول انجامید. این تیم اکنون در حال کار بر روی شبیه‌سازی دیگر نمونه‌های جهانی بز هستند.

کد خبر 164406
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز