گروه سلامت: مراسم اختتامیه جشنواره‌ای که «نخستین» جشنواره آثار سینمایی، تلویزیونی و فیلمنامه ایدز خوانده شده است، روز پنج‌شنبه در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

در همین حال متولی جشنواره سال گذشته، با ارسال نمابری به رسانه‌ها اعلام کرده است از برپاکنندگان جشنواره امسال شکایت می‌کند، چراکه اولین دوره جشنواره ایدز، سال گذشته برپا شده و طرح برپایی این جشنواره نیز از آن او بوده است.

مسعود رفیعی طالقانی که یکی از دست‌اندرکاران اصلی «اولین جشنواره سینمایی تلویزیونی مبارزه با ایدز» در آذرماه 84 بود، آنچنان از دست‌اندرکاران جشنواره امسال که خود را «اولین جشنواره آثار سینمایی، تلویزیونی و فیلمنامه ایدز» خوانده‌اند، شاکی است که با لحنی عصبی در شکوائیه خود آورده است: آیا کشور ما اینقدر بدون متولی فرهنگی است که اجرای من در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم ایدز، در حضور آقای جعفری جلوه، پوران درخشنده، ستایش، محمد سلوکی و... به این سادگی از یاد برده شده است!؟

صرف نظر از این اختلاف، جشنواره امسال آثار سینمایی تلویزیونی ایدز، به دلیل ارتباطات مناسب‌تر برگزارکنندگانش، پررونق‌تر از سال گذشته برگزار شد و در آن، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، نماینده یونیسف در ایران، رئیس شورای سیاستگذاری سلامت صدا و سیما و مهتاب کرامتی، به عنوان سفیر حسن نیت یونیسف حضور داشتند.

در این جشنواره، مهدی نوربخش برای کارگردانی فیلم سینمایی رأی باز، بهروز نورانی‌پور برای فیلم کوتاه تولد دوباره، وحید حاجی‌لویی برای فیلم اتفاق همیشه ساده می‌افتد در بخش بهترین فیلم تقدیر شدند.

در بخش بهترین آثار مستند داستانی ایرج عرب‌زاده برای رنگین‌کمان، حسن رستگار برای آه ای روزهای خوش و یدالله فاتحی برای حسرت به ترتیب جوایز اول تا سوم را از آن خود کردند.

جایزه بهترین مستند هم به فیلم سرخ به کارگردانی امید بنکدار و کیوان علی‌محمدی رسید و باران مثبت رحیم مرتضی‌وند و من فقط ایدز دارم علیرضا دهقان دوم و سوم شدند.

در بخش تیزر هم فریدون سلیمانی و دکتر سهیل سریزدی به عنوان نفرات برگزیده  معرفی شدند.در بخش مجموعه‌های تلویزیونی، بیگانه‌ای میان ما به تهیه‌کنندگی آرمان زرین‌کوب به عنوان رتبه اول معرفی شد و مسعود شاه‌محمدی برای و خداوند عشق را آفرید به تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه دوم شد.

به حسن رستگار برای تولید مستمر آثار مربوط به ایدز و کارگردانی مستند قدم سه و نیز بازیگران فیلم‌های آه ای روزهای خوش و رنگین‌کمان هم تقدیر به عمل آمد. از میان 30 فیلمنامه رسیده به جشنواره نیز از فیلمنامه مستند فتوس نوشته امیر زبان‌آور، فیلمنامه کوتاه داستانی یک روز تعطیل نوشته علیرضا صحت و از تپه بالا رفت نوشته آرش برهانی تقدیر شد.

در بخش فیلم‌های سینمایی نیز فیلم پابرهنه در بهشت به کارگردانی بهرام توکلی جایزه ویژه جشنواره را از آن خود کرد.

کد خبر 16435

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز