همشهری آنلاین: یک مرد آمریکایی که لب‌ها، بینی و دندان‌هایش را در یک حادثه شلیک گلوله در سال 1997 از دست داده بود، گسترده‌ترین پیوند صورت تا به حال را دریافت کرد.

face transplant

به گزارش خبرگزاری فرانسه ریچارد لی نوریس، 37 ساله، پس از این حادثه تحت چند عمل جراح برای حیات‌بخش و ترمیمی قرار گرفت، اما پیش از پیوند صورت نمی‌توانست استفاده چندانی از لب‌های‌اش انجام دهد و به نظر می‌رسید که بخش پایینی صورت و بینی‌اش به درون فرو رفته‌اند.

پزشکان در مرکز پزشکی دانشگاه مریلند در 19 تا 20 مارس در ی عمل جراحی 36 ساعته گسترده‌ترین عمل پیوند کامل صورت تا به حال شامل دو فک، دندان‌ها و زبان را بر روی او انجام دادند.

transplant

جراح ارشد پلاستیک، ادواردو رودریگز که سرپرست این تیم جراحی بود، گفت: "این پیوند شامل همه بافت‌های صورتی از پوست سر تا گردن، به همراه عضلات زیرین برای ایجاد حالات چهره، و اعصاب حسی و حرکتی برای بازیابی حس و حرکت بود."

او افزود: "هدف بازگرداندن کارکرد صورت و نیز ایجاد یک ظاهر خوشایند در بیمار بود."

نوریس 15 سال را در انزوا گذرانده بود و ماسک به صورت می‌زد و تنها در شب‌ها به خرید می‌پرداخت تا از خیره شدن دیگران دوری کند.

اولین پیوند کامل صورت در اسپانیا انجام گرفت و پزشکان در بیمارستان وال دو هبرون در بارسلون نتایج کارشان را در ژوئیه 2010 به نمایش گذاشتند.

اولین پیوند جزئی صورت در سال 2005 در فرانسه بر ایزایل دینور، زن 39 ساله‌ای که سگش صورتش را دریده بود، انجام شد.

کد خبر 164267
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز