همشهری آنلاین: یک روحانی مصری تاکید کرد رژیم‌های آل سعود حاکم بر عربستان و آل ثانی حاکم بر قطر با سیاست‌های خود در خدمت رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند و به این رژیم خدمت می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت خبری مستقل Bikyamasr، شیخ محمد علاالدین مدحی در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی گفت : عربستان و قطر با صدای بلند به محکومیت اقدامات بشار اسد در سوریه می پیوندند و با این کار در واقع دستورکارهای آمریکایی و اسرائیلی را در سوریه پیاده می‌کنند.

مدحی افزود: باید این پرسش را مطرح کنیم که آیا اصلاً دموکراسی در قطر و عربستان سعودی وجود دارد؟ که من اینطور فکر نمی کنم. آنها در لیبی دخالت کردند. صدها برابر بیش از افرادی که قذافی کشت در لیبی قتل عام کردند و آنها هیچ سنخیت و ارتباطی با اسلام ندارند.

وی به خریدهای تسلیحاتی برخی کشورهای عربی منطقه از غرب اشاره می کند و می‌گوید: سعودی‌ها هر ساله تسلیحات زیادی را از آمریکا خریداری می‌کنند. از این تسلیحات علیه چه کسی استفاده می شود؟ آنها از این تسلیحات علیه مسلمانان گروه الحوثی در یمن استفاده می کنند. آنها مسلمانان را در بحرین می کشند. سوریه را که یک کشور اسلامی است تهدید می کنند. چرا آنها علیه اسرائیل اقدامی نمی کنند. در واقع قطری ها و سعودی‌ها خادمان اسرائیل هستند.

این روحانی مصری، حزب الله لبنان را که یکی از حامیان نظام سوریه به سبب قرار گرفتن در جبهه مقاومت است تنها چالش رژیم صهیونیستی عنوان کرد و از اعراب خواست تا از این جنبش اسلامی حمایت کنند.

کد خبر 163970
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز