همشهری آنلاین: رییس جمهوری اسلامی ایران در پیام نوروزی به مناسبت حلول سال 1391، با تبریک فرا رسیدن عید سعید نوروز به ملت بزرگ ایران و جامعه بشری، سال گذشته را سالی پرفراز و نشیب و سرشار از شادکامی‌ها، شیرینی‌ها و پیروزی‌ها برای ملت ایران و جامعه بشری دانست و دستور کار دولت در سال جدید را حمایت از تولید، صادرات ملی ، سرمایه و کار ایرانی اعلام کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر ' محمود احمدی نژاد' در این پیام تصریح کرد: به فضل الهی در سال 91 تعهد این دولت بر عدالت، خدمت، پاکی، مهرورزی و تعالی کشور عمیق‌تر و وثیق‌تر از سال های گذشته در تمام لحظات و فعالیت‌ها جاری بوده و امسال نیز همچون گذشته حمایت از تولید، صادرات ملی، سرمایه و کار ایرانی در دستور کار دولت خواهد بود.

رییس جمهوری همچنین با تبریک آغاز سال نو و عید نوروز به امام عصر(ع) که حقیقت بهار انسانی است، مقام معظم رهبری، ملت بزرگ ایران و ایرانیان در سرتاسر عالم که هستند، خانواده معظم شهیدان، ایثارگران و جامعه بشری، گفت: سال گذشته سالی پرفراز و نشیب و سرشار از شادکامی‌ها، شیرینی‌ها و پیروزی‌ها برای ملت ایران و جامعه بشری و در برخی موارد هم همراه با تلخکامی‌ها بود.

متن کامل پیام دکتر محمود احمدی نژاد به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه والمستشهدین بین یدیه»

بهار عزیز و نوروز سرفراز را به حقیقت بهار انسانی، یعنی امام عصر(ع)، مقام معظم رهبری، ملت بزرگ ایران و ایرانیان در هر کجای عالم که هستند، خانواده معظم شهیدان و ایثارگران و جامعه بشری تبریک عرض می‌کنم.

سال گذشته سالی پرفراز و نشیب و سرشار از شادکامی‌ها، شیرینی‌ها و پیروزی‌ها برای ملت ایران و جامعه بشری و در برخی موارد هم همراه با تلخکامی‌ها بود.

در سال 90 حرکت پرشتاب ملت ایران در عرصه‌های گوناگون اقتصادی، علمی، صنعتی، فناوری و سیاسی گسترش پیدا کرد و به فضل الهی در سال 91 با سرعت بیشتر ادامه پیدا خواهد کرد.

دهها هزار طرح عمرانی و پروژه‌های گوناگون در گوشه و کنار کشور به بهره‌برداری رسید و دستاوردهای علمی و فنآوری‌ بزرگ در اختیار ملت قرار گرفت. در همین دوره اقدامات تحولی برنامه‌ریزی شد که از این بابت خداوند منان را سپاسگزارم و از همراهی و همدلی ملت بزرگ صمیمانه تشکر می‌کنم.

برنامه عظیم 'مهر ماندگار' برای تکمیل و بهره‌برداری از تمام طرحهای بزرگ عمرانی، علمی، بهداشتی، صنعتی، فنآوری و کشاورزی و فرهنگی تهیه شده و آماده اجراست.

بنای این دولت بر این است که کاری کند که باری را بر دوش دولت بعدی نگذارد.

ما می‌خواهیم این فرصت برای دولت بعدی باقی باشد که برنامه‌ و بودجه خود را خودش تنظیم کند براساس برنامه‌هایی که به تایید ملت ایران می‌رسد کارهایش را جلو ببرد و طرح‌های نیمه تمام مانع اجرای برنامه‌های دولت بعدی نشود.

ایران باید با فکر، همت و دست ایرانی ساخته شود

همچون گذشته امسال هم حمایت از تولید، صادرات ملی، سرمایه و کار ایرانی در دستور کار دولت است.

تعهد این دولت بر عدالت، خدمت، پاکی، مهرورزی و تعالی کشور عمیق‌تر و وثیق‌تر در سال 91 در تمام لحظات و فعالیت‌ها به فضل الهی جاری خواهد بود.

ما همواره در کنار مردم، برای مردم و شریک شادی و غم مردم خواهیم بود.

اما کلامی هم درباره نوروز عزیز، خدمت ملت عزیز عرض می‌کنم؛

نوروز عید انسان است و عید بازگشت به حقیقت انسانی است.

عید تجدید عهد با همه خوبی‌ها و اجتناب از همه زشتی‌هاست.

نوروز یادآور بهار انسان است.

امروز همه می‌دانند که انسان بالاترین مخلوق خداست. انسان استعداد و شایستگی آن را دارد که جانشین خدا در زمین شود.

همه استعدادهای الهی و صفات و اسماء خود را در فطرت انسان به امانت گذاشته است.

استعدادهای الهی انسان بسیار شگرف و نامحدود است.

قدرت، عقل، حکمت، خلاقیت، علم، تدبیر و درایت، عشق و آرامش، سلامت و پرستش و عزت و کرامت از استعدادهایی است که به واسطه آنها انسان می‌تواند تجلی خداوند و ظرف معرفی او در این عالم بشود. انسان با شکوفایی این استعدادها می‌تواند آنقدر بزرگ شود که جانشین خداوند در زمین گردد.

با نگاهی به تاریخ و امروز معلوم می‌شود که انسان برای رسیدن به آن قله بلند هنوز در ابتدای راه است.

در واقع این دوره طولانی گذشته دوره زمستان بوده؛ زمستان بشریت. هنوز بشر فرصت شکوفایی کامل پیدا نکرده است؛ بهار انسانیت در راه است و باید بیاید. در طول تاریخ همه انسانها به دنبال کمال و سعادت بودند و هر فعالیتی که انجام می‌دهند و هر جهت‌گیری و سیاست که استفاده می‌کنند هنگامی که از آنان سوال می‌کنیم می‌گویند به دنبال کمال و سعادت هستیم.

روشن است که سعادت و کمال حقیقی رسیدن به مقام خلیفه‌اللهی است. رسیدن به نقطه‌ای است که از همه ظرفیت و استعدادهای الهی بهره‌برداری کنیم.

در دعای تحویل سال همه با هم می‌خوانیم خطاب به خدای متعال که: یا مقلب القلوب والابصار یا مدبر اللّیل و النهار یا محول الحول والاحوال حوّل حالنا الی احسن الحال.

همه به دنبال بهترین حال هستند. یعنی نقطه اوج کمال. همه به دنبال احسن الحال هستند.

اما سوال این است که به راستی احسن الحال چیست و کدام است.

چه کسی از همة عقل، علم، حکمت، عشق، درایت، عدالت، هوشمندی، قدرت، خلاقیت و سلامت برخوردار است و در اوج پرستش قرار دارد.

پاسخ روشن است؛ معلوم است که همه اینها فقط و فقط در انسان کامل مجتمع است.

انسان کامل نقطه اوج تجلی همه صفات و اسماء الهی و ظهور و بروز همه استعدادهای الهی انسان در عالم هستی است. انسان کامل ابتدا، انتها و خودِ راه است.

او مقصد همه مخلوقات عالم در سیر کمالی است. او مظهر همه زیبایی‌ها و جمال خداوند است. بنابراین معلوم شد که احسن الحال وجود نازنین حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.

هر کسی که می‌خواهد به قله برسد، راه، راهنما، قله، یاور و الگو اوست.

دعای ما در لحظه تحویل سال، رسیدن به اوست که احسن الحال است.

او آرزوی همه ابناء بشر است؛ زیباترین آرزوهاست. او سرود زیبای هستی و زمزمه خداوند در جاری عالم است. او رمز و راز آفرینش و گردش هستی است. با ظهور او و به تعبیر دیگر با رسیدن بشریت به او، بهار انسان و انسانیت و زندگی واقعی بشر آغاز می‌شود.

من می‌خواهم در انتهای سخن سروده‌ای از یک عزیزی که به مناسبت همین بهار و خطاب به یگانه هستی را قرائت می‌کنم.

السلام علیک یا ربیع الانام و نضره الایام

تو بهترین حالی / چه خوش خوانده‌اند ترا که بهاری

تو بهترین حالی / رمز عبور لیله و راز طلوع نهاری

تو بهترین حالی / رویای منی، تو آرزوی جهانی

تو بهترین حالی / تو مبدأای، تو مقصدی، راهی

تو بهترین حالی / تو سرودی، زمزمه‌ای، فریادی

تو بهترین حالی / تو دانه‌ای، جوانه‌ای، درخت پاک حیاتی

تو بهترین حالی / هماره خرّم و سبز، گل همیشه بهاری

شوق دیدار روی تو / تفسیر عمر من است

سلام بر تو ای بهار مردمان / سلام بر تو ای خرّمی دوران

این روزها همه مردم مشغول دید و بازدید، صله ارحام، مسافرت و شادی و نشاط‌اند. اما عده‌ای مشغول خدمت‌ هستند. من به نمایندگی از ملت از همه کسانی که ایام و لیالی نوروزشان را برای شادی، سلامتی و راحتی دیگران صرف می‌کنند، صمیمانه تشکر می‌کنم.

از خداوند متعال مسألت دارم که سال 91 را که طلیعه آن همراه با بارش لطف الهی بود، سالی سرشار از رحمت و برکت و درک بهترین حال، عزت و سلامت برای همگان قرار دهد.

یاد و نام امام راحل عظیم‌الشأن و شهداء، به ویژه شهدای هسته‌ای را گرامی می‌دارم.

بیایید و بیاییم همه با هم با یاد خدا و عشق به امام عصر(علیه‌السلام) و خدمت و محبت به دیگران سالی پر از خوبی و زیبایی را آغاز کنیم.

یا علی
کد خبر 163965
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز